Odpowiedzialność materialna pracownika.
Pytanie z dnia 28 grudnia 2023
Witam,
Powstał wysoki rachunek za telefon służbowy, za jakieś płatności mobilne, gdzie aparat telefoniczny jest na tyle stary że niema takich usług, jakieś połączenia premium jakieś smsy premium, łącznie 1200zl ponad abonament. Nigdy nie podpisywałem niczego, że jestem odpowiedzialny za ten telefon, że mam się z niego rozliczać czy cokolwiek, jak się przyjąłem była tylko informacja że ten telefon lezy w szufladzie i że trzeba go odbierać bo ludzie dzwonią kiedy są awarie (pracuje na wspoldzielni na kotłowni) i to było wszystko. Pracodawca chce mnie obciążyć tym rachunkiem bo niby te rachunki w większości stały się w moich dniach pracy (pracuje co drugi dzień na zmianę). Jak mam się bronić ? Ja praktycznie tego telefonu nie brałem do ręki .
Agnieszka Kwapień Adwokat (Od 2010)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Agnieszka Kwapień
Tadeusza Kościuszki 56/2, 40-047 Katowice
Dzień dobry Panu, Jeżeli nie korzystał Pan z telefonu, to nie ma Pan obowiązku zwrotu pracodawcy kosztów usług telefonicznych ponad limit. Serdecznie pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień tel.: +48 728 382 525
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.