Odpowiedzialność przewoźnika za uszkodzony towar.
Pytanie z dnia 28 stycznia 2020
Dzień dobry
Przy wysyłaniu towaru (słoiki z miodem) korzystać z firmy kurierskiej DPD. Niestety 4 paczki zostały w transporcie przez firmę zniszczone. Standardowo firma nie bierze odpowiedzialności za swoich pracowników, za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego transportu. Każda z moich przesyłek jest prawidłowo zapakowana, oznaczona folią i naklejkami "UWAGA SZKŁO". Odbiorca paczkę odbiera, po czym stwierdza zniszczenie jej zawartości. Mam na dowód zeznania odbiorcy, zdjęcia, protokół szkody. Niestety firma DPD uważa, że moi klienci otrzymane towary niszczą po ich otrzymaniu. Jedną ze zbitych paczek firma uznała, zapłaciła odszkodowanie, niestety przy kolejnych przyjęła jednolite stanowisko. Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Nie godzę się ze stanowiskiem DPD, firma ewidentnie nie chce ponieść odpowiedzialności, przygotowała jedną formułkę i ją powiela. Prosze o pomoc. Pozdrawiam Beata
Michał Burtowy Adwokat (Od 2015)
Michał Burtowy - Kancelaria Adwokacka
Dąbrowskiego 77A, 60-529 Poznań
Po nieudanej reklamacji można złożyć pozew o zapłatę. W razie potrzeby proszę o kontakt tel (694 903 756) lub mail (michal@burtowy.pl).
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.