Odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedaż nieodpowiedniego towaru.
Pytanie z dnia 01 czerwca 2021
Witam
Czy jako sprzedawca ponosze odpowiedzialnosc i klient moze domagac sie odemnie pieniedzy jesli w skutek pomylki sprzedalem mu niewlasciwy olej, on tej olej wlal do skrzyni biegow, i te skrzynie nieodwracalnie uszkodzil?
Pozdrawiam
Sandra Grzywocz - Nowak Adwokat (Od 2017)
Kancelaria Adwokacka Sandra Grzywocz - Nowak
Rynek 13/3, 41-500 Chorzów
Dzień dobry, Jeżeli pomyłka w sprzedanym towarze leżała wyłącznie po stronie sprzedawcy, tzn. klient złożył wyraźne zamówienie na konkretny rodzaj oleju, a sprzedawca omyłkowo sprzedał inny rodzaj i klient tego nie zauważył, w wyniku czego doszło do uszkodzenia pojazdu, w mojej ocenie sprzedawca ponosi odpowiedzialność. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Jeśli klient chciał kupić inny olej, to doszło do niewłaściwego wykonania umowy po Pana stronie, więc roszczenia klienta mogą okazać się zasadne.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.