Odpowiedzialność sprzedawcy za sprzedaż nieodpowiedniego towaru.

Pytanie z dnia 01 czerwca 2021

Witam
Czy jako sprzedawca ponosze odpowiedzialnosc i klient moze domagac sie odemnie pieniedzy jesli w skutek pomylki sprzedalem mu niewlasciwy olej, on tej olej wlal do skrzyni biegow, i te skrzynie nieodwracalnie uszkodzil?
Pozdrawiam

Dzień dobry, Jeżeli pomyłka w sprzedanym towarze leżała wyłącznie po stronie sprzedawcy, tzn. klient złożył wyraźne zamówienie na konkretny rodzaj oleju, a sprzedawca omyłkowo sprzedał inny rodzaj i klient tego nie zauważył, w wyniku czego doszło do uszkodzenia pojazdu, w mojej ocenie sprzedawca ponosi odpowiedzialność. Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 1 czerwca 2021 12:53 Zmodyfikowano dnia: 1 czerwca 2021 12:53 Obejrzało: 241 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Jeśli klient chciał kupić inny olej, to doszło do niewłaściwego wykonania umowy po Pana stronie, więc roszczenia klienta mogą okazać się zasadne.

Odpowiedź nr 2 z dnia 1 czerwca 2021 16:54 Zmodyfikowano dnia: 1 czerwca 2021 16:54 Obejrzało: 239 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.