Odpowiedzialność sprzedawcy za wady ukryte auta.
Pytanie z dnia 15 kwietnia 2022
Witam zakupiłem auto 11.04.2022 po 2 dniach zauważyłem duża ilość wody w bagażniku, po kontakcie ze sprzedającym zarzeka się że powiedział mi to przy kupnie auta i że to jest wada fabryczna. Auto oddałem do mechanika który wycenił naprawę na 1500 zł.
Pytanie jak to wygląda prawnie z oddaniem auta i ubieganie się o zwrot pieniędzy bądź też czy jest możliwość aby koszty naprawy pokrył sprzedający ?
Anna Wróbel Adwokat (Od 2021)
Kancelaria adwokacka Adwokat Anna Wróbel
Żeligowskiego 32/34 lok. 501, 90-643 Łódź
Sprzedawca samochodu używanego odpowiada za wady pojazdu, jeżeli wada wykryta jest w terminie 2 lat od dnia wydania rzeczy i zgłoszona kupującemu rok od dnia wykrycia wady. Sprzedawca odpowiada za wady, które istniały w dniu zakupu pojazdu, ale nie ujawniły się w tym momencie. Nie dotyczy to więc wad wynikających z normalnej eksploatacji samochodu. W opisanej przez Pana sytuacji należy na adres sprzedawcy, listem poleconym przesłać pismo, w którym może Pan: 1. odstąpić od umowy, zwrócić pojazd i żądać zwrotu zapłaconej ceny, 2. złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny (czyli, wezwać do zapłaty i żądać poniesionej kwoty naprawy), 3. żądać naprawy rzeczy przez sprzedawcę, 4. żądać wymiany rzeczy na wolną od wad (zwykle wymiana taka w przypadku samochodów używanych jest niemożliwa).
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.