odstąpienie od umowy kupna

Pytanie z dnia 08 kwietnia 2019

Witam.
2 miesiące temu na Allegro kupiłem nową część do samochodu. Po 2 miesiącach część ta uległa awarii.
Drogą mailową poinformowałem o tym sprzedawcę, który kazal mi go odesłać.
Był to piątek, a sprzedawca w soboty nie pracuje. I nie zdążył mi odpowiedzieć na drugiego maila, czy mogę wysłać z odbiorem na paczkomat. Sam podjąłem decyzje i nadałem w paczkomacie z odbiorem w paczkomacie, o czym także poinformowałem sprzedawcę. Ten dopiero w poniedziałek poinformowal mnie że ta przesyłka ma byc na adres a nie na paczkomat.
W rezultacie paczka z paczkomatu nie została odebrana przez sprzedawcę, mimo mojej informacji, także nie odebrał z najbliższego oddzialu In Post. Paczka wraca do mnie. Koszty przesylki pokrywam ja.
Czy mam prawo rządać od sprzedajacego zwrotu kosztow za tę nie odebraną przesyłkę, mimo że wiedzial o jej sposobie nadania i odbioru?
Dodam, że nie doczytałem że na jego stronie regulaminu o reklamacjach że musi być na adres. A koszt wysyłki przez paczkomaty był najtańszym kosztem i najszybszym dostarczenia przesyłki.

Gdy wyslalem maila do sprzedawcy:
Przypominam, że w dn. 03-04-2019 mija termin odbioru paczki z oddziału IN Post. Nie odebranie jej, nie wstrzymuje procesu reklamacyjnego.
Zgodnie z przepisami reklamacyjnymi data rozpoczęcia reklamacji to data jego zgłoszenia (22-03-2019), a termin, w którym sprzedawca musi rozpatrzyć reklamację to 14 dni od daty zgłoszenia . A zatem termin rozpatrzenia reklamacji mija 05-04-2019. Nie rozpatrzenie reklamacji w terminie, wiąże się z rozpatrzeniem na korzyść klienta.

Sprzedawca poinformował mnie drogą e-mail:
W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne o nr 128/RK/2019 pragniemy poinformować, że reklamacja nie została uznana.
Powodem decyzja o nieuznaniu reklamacji jest niedostarczenie reklamowanego towaru na wskazany w regulaminie adres siedziby firmy.

Czy sprzedawca miał prawo tak postąpić, Towar jeszcze raz musze wysłać juz na?adres, z dpdatkowym kosztem wysylki.

Dzień dobry, był Pan zobowiązany wysłać paczkę na adres sprzedawcy, a nie do paczkomatu. W mojej ocenie to Pan nie dopełnił obowiązku i nie może żądać pokrycia tych kosztów przez sprzedawcę. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 kwietnia 2019 13:21 Zmodyfikowano dnia: 9 kwietnia 2019 13:21 Obejrzało: 161 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.