odstąpienie od umowy kupna przez przedsiębiorcę
Pytanie z dnia 04 czerwca 2019
W grudniu 2018 Zakupiłem w firmie x laptopa. Jestem przedsiębiorcą, zakup był na fakturę, sprzęt służy do pracy związanej z moją działalnością. Po 4-miesiącach podczas normalnego użytkowania pękła obudowa w okolicy zawiasu. Zareklamowałem sprzęt u sprzedawcy gdzie poinformowano mnie, że szybciej (lepiej dla mnie) będzie jeżeli oddam sprzęt bezpośrednio do autoryzowanego serwisu w moim mieście. Tak zrobiłem, a serwis reklamację uznał i naprawił laptopa (wymiana obudowy). Obecnie po kilku tygodniach od naprawy wystąpiła identyczna usterka - pękniecie obudowy dokładnie w tym samym miejscu. Ponadto w tym samym czasie stwierdziłem kolejną usterkę - wadliwie działające gniazdo LAN (RJ45). Według opisu na stronach sprzedawcy i producenta miał to być sprzęt klasy biznes, o konstrukcji wzmocnionej (Lenovo ThinkPad L480). W zaistniałej sytuacji uważam, że sprzęt nie spełnia opisanych cech (jest niezgodny z umową) wobec czego chciałbym zwrócić go do sprzedawcy i otrzymać zwrot zapłaconej kwoty. Proszę o pomoc co do sposobu postępowania, aby skutecznie odstąpić od umowy.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników

Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.