Odstąpienie od umowy kupna-sprzedaży auta.
Pytanie z dnia 15 marca 2020
Witam,
prowadzę mały handel autami (jednoosobowa działalność gospodarcza).
Zakupiłem sprawne auto od klienta 6.03.2020r, po czym 10.03.2020r sprzedałem go na fakturę (bez VAT, ponieważ nie jestem VATowcem) osobie prywatnej. Po 5dniach (dziś-15.03) dostaje wiadomość od nabywcy, że auto uległo awarii silnika (stukający silnik – klient twierdzi że panewki i lejące wtryski). Klient twierdzi, że od czasu zakupu zrobił autem około 280km.
Napisał mi również, że skontaktował się ze swoim adwokatem i chce mi zwrócić uszkodzone auto.
Ja jako właściciel firmy (kupowałem i sprzedawałem to auto), nie miałem pojęcia o żadnych awariach czy usterkach tego auta. Kupiłem sprawne, sprawne sprzedałem. Kupujący nie skorzystał z opcji pojechania do mechanika lub na stację diagnostyczną. Oglądał auto, targował się – kupił auto ponizej ceny rynkowej.
Teraz pytanie, jeśli ja nie miałem pojęcia o wadach tego auta, jestem zobowiązany przyjąć uszkodzone auto?
Proszę o poradę, co zrobić w takiej sytuacji, jeszcze takiej sytuacji odkąd prowadzę firmę nie miałem. Pozdrawiam
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, musi się Pan ustosunkować do roszczeń kupującego. Jeśli przyczyna awarii tkwiła w pojeździe, będzie on mógł odstąpić od umowy bez względu na to czy Pan o tej wadzie wiedział, czy nie. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry jeśli klient kupił auto jako konsument, odpowiada Pan za wady. W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. r.pr.A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.