Odstąpienie od umowy kupna z powodu niezgodności towaru z umową.

Pytanie z dnia 21 sierpnia

Dzień dobry, w dniu 28.06.2024r zamówiłam przez portal allegro wentylator kolumnowy w kwocie 168,99zł. Po otrzymaniu przesyłki okazało się że nie spełnia on moich oczekiwań (słaby nawiew, krótki kabel, podstawa wentylatora po złożeniu była nierówna i posiadała słabe mocowanie do kolumny przez co wentylator był niestabilny). Dodatkowo okazało się że wentylator był uszkodzony i się nie obracał. W związku z tym, że pierwszy raz spotkałam się na allegro z tym, że zakupiony przeze mnie przedmiot jest uszkodzony napisałam do sprzedającego zanim dokonałam zwrotu ponieważ nie wiedziałam w jaki sposób zaznaczyć zwrot żeby nie było nieporozumień. Poinformowałam sprzedającego że wentylator jest uszkodzony do tego nie spełnia moich oczekiwań i zaznaczyłam że chcę go zwrócić. W odpowiedzi uzyskałam informację o odesłaniu wentylatora poprzez reklamację co też uczyniłam zaznaczając że paczka była cała ale sprzęt uszkodzony. Okazało się że zaznaczając zwrot w ten sposób nie mogę otrzymać zwrotu środków na czym mi od początku zależało a jedynie sprzedający odsyła naprawiony sprzęt w ciągu 14 dni. Bez żadnej informacji o postępach w reklamacji wysłano do mnie ponownie wiatrak jak byłam na urlopie i nie miałam możliwości odebrania przesyłki więc wróciła ona do sprzedającego z dniem 2 sierpnia. Sprzedający nie chce przyjąć zwrotu tylko oczekuje uiszczenia opłaty za wysyłkę naprawionego wentylatora którego nie miałam możliwości odebrania jak również opłacenia z góry ponownej wysyłki ponieważ nie mają zamiaru zwracać mi pieniędzy. Uważam że zostałam oszukana przez sprzedającego ponieważ od początku zgłaszałam zwrot sprzętu a sprzedający celowo zalecił zwrot przez reklamację wykorzystując moją niewiedzę i uniemożliwiając mi tym samym odzyskanie pieniędzy. Zgłaszałam sprawę do allegro jednak allegro przyznaje rację sprzedającemu twierdząc, że skoro zaznaczyłam w zwrocie reklamację z informacją o uszkodzonym sprzęcie to nie mam prawa odstąpienia od umowy tylko naprawę sprzętu. Gdyby jednak sprzedający poinformował mnie że w przypadku reklamacji nie należy mi się zwrot środków i stracę możliwość odstąpienia od umowy odesłałbym sprzęt zaznaczając zwykły zwrot tak jak to robiłam do tej pory gdy zamówiony produkt nie spełniał moich oczekiwań. Tym sposobem sprzedający posiada wadliwy wentylator jak i moje pieniądze upierając się że mogę jedynie otrzymać wentylator po zapłaceniu dodatkowo 46 zł
Czy to jest zgodne z prawem?

Dzień dobry Pani, Proponuję zgłosić sprawę do rzecznika praw konsumentów urzędującego najbliżej Pani miejsca zamieszkania. Problemem jest przecież niezgodność towaru z umową, co bezspornie zaistniało. Pozdrawiam, adwokat Agnieszka Kwapień, tel.: +48 728 382 525

Odpowiedź nr 1 z dnia 21 sierpnia 2024 16:39 Zmodyfikowano dnia: 21 sierpnia 2024 16:39 Obejrzało: 33 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.