Odstąpienie od umowy kupna,sklep internetowy,

Pytanie z dnia 20 września 2019

Prowadzę sklep internetowy. Klientka zakupiła produkt w 100% wartościowy tj. fabrycznie zapakowany, bez żadnych wad. Odstąpiła od umowy i odesłała produkt uszkodzony. Czy mam prawo nie przyjąć zwrotu lub przyjąć i obciążyć klientkę za uszkodzony towar? Nie posiadamy cennika uszkodzeń w sklepie, ale mamy zapis o tym, ze jeżeli produkt będzie uszkodzony to odsyłamy go do klienta nie wypłacając kwoty zwrotu.
Wspomnę tez, ze odbierając produkt (pani twierdzi ze dostała uszkodzony produkt dopiero teraz- kiedy odmówiliśmy wypłacenia i przyjęcia zwrotu) Pani nie wspomniała o tym, ze jest uszkodzony. W SMS straszy, ze pracuje jako sędzia konsumentów i musimy przyjąć jej zwrot w przeciwnym
Razie zgłosi sprawę do rzecznika praw konsumenta.

Dzień dobry, zwrot zobowiązana jest Pani przyjąć i zwrócić cenę towaru w wysokości proporcjonalnej do tej, która odpowiada cenie towaru uszkodzonego. Jeżeli towar jest uszkodzony w 10 procentach, to zwraca Pani 90 procent ceny. Jeżeli towar z tym uszkodzeniem jest bezwartościowy, to nie zwraca Pani ceny, a może Pani zwrócić towar. Ocena ważności uszkodzenia zależy od Pani. P.S. nie ma takiego stanowiska, jak 'sedzia konsumentów'. Pozdrawiam, Michał Okoniewski, adwokat

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 września 2019 16:01 Zmodyfikowano dnia: 23 września 2019 16:01 Obejrzało: 302 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.