Odstąpienie od umowy zakupów przez internet.
Pytanie z dnia 28 maja 2020
Witam,
3 maja 2020r.dokonałam zakupu przedmiotów u jednego ze sprzedawców allegro. Ponieważ miałam taką możliwość odesłałam zakupione przedmioty ( nie spełniały moich oczekiwać), korzystając z opcji allegro smart. Zgłosiłam swoje odstąpienie od umowy. Wygenerowałam etykietę do darmowego zwrotu, paczkę zaniosłam na pocztę i wysłałam 11 maja. Zrobiłam to w ciągu 14 dni od odstąpienia od umowy. Paczka jednak w trakcie transportu zgubiła etykietę z danymi nadawcy i adresata i trafiła do Działu Obsługi Posprzedażowej Poczty Polskiej jako niedoręczalna. Otrzymałam listowną informację (odebraną 26.05.20r) z w/w działu o tym że po komisyjnym otwarciu paczki przypuszczają iż ja ją nadałam i proszą o potwierdzenie. Po moim potwierdzeniu w dniu wczorajszym ( 27.05.20r.) Poczta Polska nadała nowy numer przesyłce i wysłała ją na swój koszt do sprzedawcy. I tu mamy problem. Sprzedawca poinformował mnie że paczki nie odbierze i czas na jej dostarczenie już minął. Czy w takiej sytuacji sprzedawca może odmówić przyjęcia paczki ze zwrotem jeśli jej opóźnienie w dostawie jest po stronie przewoźnika? Z góry dziękuje za odpowiedź.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, jeśli sprzedawca paczki nie odbierze i tak będzie zobowiązany zwrócić środki. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.