Odszkodowanie za odwołany lot.

Pytanie z dnia 17 czerwca 2020

Szanowni Państwo dochodzę odszkodowania lotniczego na własną rękę, czy to ma sens?
W kwietniu 2019r. został odwołany mój lot Hurghada - Katowice linii Enter Air. Pilot na pokładzie samolotu poinformował nas, ze lot jest odwołany z powodu usterki technicznej maszyny. W związku z powyższym, po powrocie do kraju złożyłam reklamację do linii lotniczych z prośbą o odszkodowanie w wysokości 400E (tyle należy się wg obowiązującego rozporządzenia). reklamacji nie uznano jednak zaproponowano mi ugodę w wysokości 150E.
Dochodząc swoich praw, złożyłam wniosek do ULC i dokładnie dziś (po roku) uzyskałam odpowiedź rzecznika, iż linie nadal stoją przy swoim stanowisku, czyli wypłaty 150E, a ja mam czas do 25czerwca, by zająć w tej sprawie stanowisko. Nie bardzo wiem, jaką postawę mam w obecnej sytuacji przyjąć, ponieważ zachodzą obawy, iż godząc się na zaproponowane rozwiązanie Linie lotnicze i tak nie uiszczą przelewu - licząc na fakt, że sprawa zostanie odpuszczona. Czy mogę prosić o pomoc w sprawie? Jakie stanowisko byłoby dla mnie najbardziej korzystne. Dodam tylko, iż pozasądowe rozwiązanie sporu byłoby dla mnie jak najbardziej odpowiednie. Za udzielenie mi wskazówek z góry dziękuję.
Z poważaniem, Bożena

Dzień dobry, zawierając ugodę z liniami lotniczymi - z zastrzeżeniem, że akceptuje Pani proponowane warunki - będzie Pani przysługiwało roszczenie wynikające wprost z treści ugody. Trudno tu sobie wyobrazić, aby linie w takiej sytuacji nie zapłaciły dobrowolnie ustalonej kwoty, gdyż takie zachowanie może je narazić na przegranie ewentualnego sporu sądowego. Kwestią zasadniczą jest jednak ustalenie czy nie dałoby się w ramach negocjacji podwyższyć zakresu odszkodowania. Wymagałoby to jednak przeanalizowania dokumentacji w sprawie.

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 czerwca 2020 13:38 Zmodyfikowano dnia: 18 czerwca 2020 13:38 Obejrzało: 305 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowna Pani. Najlepiej gdu sprawą zajmie się profesjonalny pełnomocnik. Możliwe, że linia lotnicza specjalnie Panią zwodzi. Jednak należałoby w tej sytuacji zobaczyć odpowiedzi linii lotniczej.

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 czerwca 2020 19:42 Zmodyfikowano dnia: 18 czerwca 2020 19:42 Obejrzało: 303 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.