Odszkodowanie za usługę przedłużania włosów.
Pytanie z dnia 19 sierpnia 2021
Hej , miesiąc temu przedłużałam włosy , w pierwszy dzień efekt super ,byłam mega zadowolona ,pani zapewniła ,że włoski można nosić nawet po kilka lat
. Już przy pierwszym czesaniu włosów kiedy ujrzałam całą szczotkę włosów myślałam ,że coś jest nie tak ,ale pani która zakładała mi włoski mówiła ,że wszytsko jest dobrze i że tak to właśnie wygląda . Następnie zaczęły wypadać mi pasma ,w ciągu tygodnia wypadło mi ich 7 z czego tylko jedno wypadło wraz z moimi włosami ,reszta się najzwyczajniej ześlizgnęła. Pani przyjechała do mnie i dołożyła mi pasemek i zakręciła mi je , od razu po dojechaniu do domu zauważyłam jak bardzo popalone są końcówki , ja jedynie używałam suszarki i zaplatałam je w delikatnego warkocza żeby się trochę zaleciły , oczywiście dalej przy każdym czesaniu cala szczotka włosów. W ciągu dwóch dni po dołożeniu włosów wypadło mi 13 pasm ,każde bez moich włosów , zero kontaktu z panią która mi robiła włosy , nie odpisuje ,nie obiera , jest z innego miasta więc też nie mam jak jechać ,oczywiście jeżeli nie będzie kontaktu to będę zmuszona tam jechać . Dodam ,że zgrzewy się kruszą i swędzi mnie cała głowa. Jak myślicie co powinnam zrobić ? Nie zamierzam odpuścić, zostałam oszukana .
Dzień dobry! Wydaje się, że w opisanym przez Panią przypadku będziemy mieli do czynienia z umową o dzieło. Dzieło zostało wykonane wadliwie, ponieważ pasma nie trzymają się włosów i wypadają. Z tego względu, może Pani skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, tj. żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (z tego, co Pani opisała włosy już były "naprawiane", a mimo tego problem pozostał - dlatego może Pani skorzystać z tych uprawnień). Odszkodowania oczywiście też można żądać, jednak trzeba udowodnić wysokość szkody (to np. może być cena preparatu, który musiała Pani zastosować w związku ze swędzącą skórą głowy, itp.). Jeżeli ma Pani dane fryzjerki, to najlepiej wysłać na piśmie żądanie obniżenia ceny o określoną kwotę (zawsze trzeba dokładnie określić kwotę tego obniżenia) lub odstąpienie od zawartej umowy. W razie chęci zaangażowania w to kancelarii prawnej, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam!
Podziękowałeś prawnikowi
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Dzień dobry, najmniej uciążliwym sposobem działania dla Pani w tej sprawie będzie moim zdaniem zwrócenie się przez Panią ze skargą na nierzetelną i nieuczciwą wykonawczynię usługi fryzjerskiej do powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumentów w miejscowości z której ta fryzjerka pochodzi. Oszczędzi to Pani kosztów. Pod tym linkiem może Pani znaleźć właściwego rzecznika: https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.