Odszkodowanie za usługę przedłużania włosów.

Pytanie z dnia 19 sierpnia 2021

Hej , miesiąc temu przedłużałam włosy , w pierwszy dzień efekt super ,byłam mega zadowolona ,pani zapewniła ,że włoski można nosić nawet po kilka lat
. Już przy pierwszym czesaniu włosów kiedy ujrzałam całą szczotkę włosów myślałam ,że coś jest nie tak ,ale pani która zakładała mi włoski mówiła ,że wszytsko jest dobrze i że tak to właśnie wygląda . Następnie zaczęły wypadać mi pasma ,w ciągu tygodnia wypadło mi ich 7 z czego tylko jedno wypadło wraz z moimi włosami ,reszta się najzwyczajniej ześlizgnęła. Pani przyjechała do mnie i dołożyła mi pasemek i zakręciła mi je , od razu po dojechaniu do domu zauważyłam jak bardzo popalone są końcówki , ja jedynie używałam suszarki i zaplatałam je w delikatnego warkocza żeby się trochę zaleciły , oczywiście dalej przy każdym czesaniu cala szczotka włosów. W ciągu dwóch dni po dołożeniu włosów wypadło mi 13 pasm ,każde bez moich włosów , zero kontaktu z panią która mi robiła włosy , nie odpisuje ,nie obiera , jest z innego miasta więc też nie mam jak jechać ,oczywiście jeżeli nie będzie kontaktu to będę zmuszona tam jechać . Dodam ,że zgrzewy się kruszą i swędzi mnie cała głowa. Jak myślicie co powinnam zrobić ? Nie zamierzam odpuścić, zostałam oszukana .

Dzień dobry! Wydaje się, że w opisanym przez Panią przypadku będziemy mieli do czynienia z umową o dzieło. Dzieło zostało wykonane wadliwie, ponieważ pasma nie trzymają się włosów i wypadają. Z tego względu, może Pani skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, tj. żądania obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (z tego, co Pani opisała włosy już były "naprawiane", a mimo tego problem pozostał - dlatego może Pani skorzystać z tych uprawnień). Odszkodowania oczywiście też można żądać, jednak trzeba udowodnić wysokość szkody (to np. może być cena preparatu, który musiała Pani zastosować w związku ze swędzącą skórą głowy, itp.). Jeżeli ma Pani dane fryzjerki, to najlepiej wysłać na piśmie żądanie obniżenia ceny o określoną kwotę (zawsze trzeba dokładnie określić kwotę tego obniżenia) lub odstąpienie od zawartej umowy. W razie chęci zaangażowania w to kancelarii prawnej, zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam!

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 sierpnia 2021 17:49 Zmodyfikowano dnia: 19 sierpnia 2021 17:49 Obejrzało: 176 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, najmniej uciążliwym sposobem działania dla Pani w tej sprawie będzie moim zdaniem zwrócenie się przez Panią ze skargą na nierzetelną i nieuczciwą wykonawczynię usługi fryzjerskiej do powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumentów w miejscowości z której ta fryzjerka pochodzi. Oszczędzi to Pani kosztów. Pod tym linkiem może Pani znaleźć właściwego rzecznika: https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php Pozdrawiam

Odpowiedź nr 2 z dnia 20 sierpnia 2021 12:04 Zmodyfikowano dnia: 20 sierpnia 2021 12:04 Obejrzało: 174 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.