Odwołania wydarzenia z powodu pandemii Covid-19 a zwrot pieniędzy.

Pytanie z dnia 21 stycznia 2021

W jaki sposób (prawny) można wyegzekwować od przedsiębiorcy (organizator koncertów, imprez masowych) brak zwrotu pieniędzy za zakupione bilety, mimo upływu 180 dni od odwołania wydarzenia z powodu pandemii Covid-19? W lutym zakupiłam 4 bilety na wydarzenie, które na przełomie marca/kwietnia zostało odwołane. Koncert miał odbyć się w maju. Termin 180 dni upływał w listopadzie 2020, środków na koncie nadal brak. W połowie stycznia 2021 również. Właściciel firmy w odpowiedzi na zapytania mailowe prosi o czas, argumentując, że jego branża nie ma pomocy od rządu i próbuje pozyskać środki.

Szanowna Pani, jeżeli druga strona (firma sprzedawcy biletów) nie kwestionuje faktu przetrzymywania środków wpłaconych przez Panią to dla Pani okoliczność korzystna - ułatwi wyegzekwowanie zapłaty przed sądem - można próbować przeprowadzić to przez e-sąd. Warto wcześniej wysłać pismo do sprzedawcy z żądaniem zwrotu w oparciu o przepisy Kodeksu cywilnego (odstąpienie od umowy na podstawie rękojmi lub z uwagi na niemożliwość świadczenia). Przedtem jednak warto jeszcze zapoznać się z regulaminem sprzedaży - bo zakładam że taki był/jest na stronie sprzedawcy lub nawet na samym bilecie. Pozdrawiam.

Odpowiedź nr 1 z dnia 23 stycznia 2021 23:09 Zmodyfikowano dnia: 23 stycznia 2021 23:09 Obejrzało: 242 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.