Odwołanie rezerwacji w hotelu a zwrot zadatku z powodu koronawirusa.

Pytanie z dnia 30 marca 2020

Zawarłam umowę z hotelem na pobyt wielkanocnym, wpłaciłam zadatek wiedząc ze to bezzwrotna formą potwierdzenia rezerwacji i wiedząc również że zgodnie z umowa mogę termin przełożyć i nie stracić zadatku w sytuacjach losowych, . obecna sytuacja nie pozwala się przemieszczać wiec ja nie jestem w stanie wywiązać się z umowy, nie chce tez innego terminu pobytu czy mogę zadać zwrotu zadatku na podstawie tego że miałam mieć święta w hotelu a nie inny termin ? Hotel jest otwarty więc może wykonać swoją część umowy? proszę o informacje

Witam, proszę o przesłanie umowy , celem jej analizy i odp. na pytanie. kancelaria@janiszewska.eu

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 marca 2020 16:49 Zmodyfikowano dnia: 30 marca 2020 16:49 Obejrzało: 491 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

W przypadku gdy hotel nie może świadczyć swojej usługi z uwagi na konieczność zamknięcia w związku z przeciwdziałaniem koronawirusowi, wydaje się zasadne przyjęcie stanowiska, iż umowa nie może dojść do realizacji bez winy żadnej ze stron, a to może uzasadniać żądanie zwrotu zadatku. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, Adw. Julia Szkudlarek, tel. 693 728 028 info@kancelariaszkudlarek.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 31 marca 2020 15:12 Zmodyfikowano dnia: 31 marca 2020 15:12 Obejrzało: 483 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.

Nasz serwis korzysta z plików Cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką prywatności. Można zmienić pozwolenie na zapis danych w plikach Cookies ustawiając odpowiednie opcje w swojej przeglądarce. Rozumiem