Odwołanie rezerwacji w hotelu a zwrot zadatku z powodu koronawirusa.

Pytanie z dnia 30 marca 2020

Zawarłam umowę z hotelem na pobyt wielkanocnym, wpłaciłam zadatek wiedząc ze to bezzwrotna formą potwierdzenia rezerwacji i wiedząc również że zgodnie z umowa mogę termin przełożyć i nie stracić zadatku w sytuacjach losowych, . obecna sytuacja nie pozwala się przemieszczać wiec ja nie jestem w stanie wywiązać się z umowy, nie chce tez innego terminu pobytu czy mogę zadać zwrotu zadatku na podstawie tego że miałam mieć święta w hotelu a nie inny termin ? Hotel jest otwarty więc może wykonać swoją część umowy? proszę o informacje

Witam, proszę o przesłanie umowy , celem jej analizy i odp. na pytanie. kancelaria@janiszewska.eu

Odpowiedź nr 1 z dnia 30 marca 2020 16:49 Zmodyfikowano dnia: 30 marca 2020 16:49 Obejrzało: 435 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

W przypadku gdy hotel nie może świadczyć swojej usługi z uwagi na konieczność zamknięcia w związku z przeciwdziałaniem koronawirusowi, wydaje się zasadne przyjęcie stanowiska, iż umowa nie może dojść do realizacji bez winy żadnej ze stron, a to może uzasadniać żądanie zwrotu zadatku. W razie dalszych pytań zapraszam do kontaktu. Pozdrawiam, Adw. Julia Szkudlarek, tel. 693 728 028 info@kancelariaszkudlarek.pl

Odpowiedź nr 2 z dnia 31 marca 2020 15:12 Zmodyfikowano dnia: 31 marca 2020 15:12 Obejrzało: 427 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.