Odwołany lot z powodu COVID-19 i zwrot za bilet.
Pytanie z dnia 09 kwietnia 2020
Dzień dobry!
W związku z COVID-19, został odwołany lot holenderskiej linii Transavia. Według rozporządzenia UE WE nr 261/2004 przewoźnik ma obowiązek zwrócić pełną kwotę biletu, a w przypadku zastosowania alternatywnych rozwiązań, ja, jako konsument - muszę na nie wyrazić formalną zgodę. Transavia, jako przewoźnik, uniemożliwia wypłatę kosztów biletu, przyznając voucher opiewający na pełną kwotę biletu, który dopiero po roku czasu będzie można wymienić na zwrot gotówkowy, w przypadku niemożności wykorzystania vouchera. Jaka jest podstawa prawna do takiej decyzji, skoro jednoznacznie w świetle ustawy unijnej jest bezpodstawna, a jedynie lobbowana przez rząd holenderski, by utrzymać przewoźnika przy życiu? Dodatkowo - nikt nie gwarantuje mi wypłacalności firmy w przyszłym roku. Reasumując - za pieniądze wydane natychmiast, muszę czekać min. rok, nie mając gwarancji o ich ponownym wpłynięciu na konto.
Bardzo proszę o poradę w tej sprawie, czy istnieją jakieś formalne kroki, które mogę podjąć.
Pozdrowienia!
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.