Pytanie z dnia 09 lutego 2017

Ok. 2 tygodnie temu miałam wypadek - wychodząc z hotelu pośliznęłam się na lodzie (tuz przy drzwiach). Doznałam złamania. Rzecz miała miejsce w Konstancinie i tam zostałam przyjęta w Centrum Rehabilitacji Stocer. Zdarzenie miało miejsce w czasie wykonywania pracy (działalność gospodarcza). Mam kartę wypisową z Izby Przyjęć, zwolnienie (ZUS) na 2 miesiące, jest świadek zdarzenia, zbieram rachunki związane z wydatkami. Hotel kontaktował się ze mną i pytał o stan mojego zdrowia. Za dwa tygodnie jest wyznaczona wizyta kontrolna. Do tego czasu jestem całkowicie przykuta do łóżka. Po kontroli lekarskiej chciałbym wystąpić do hotelu o odszkodowanie. Proszę o poradę, co i w jakiej kolejności powinnam zrobić. Pozdrawiam MWG

W pierwszej kolejności musi Pani ustalić wysokość roszczenia, na którą składa się odszkodowanie (koszty leczenia, dojazdy, utracone dochody) oraz zadośćuczynienie (krzywda, trwały uszczerbek na zdrowiu, dolegliwości bólowe). Następnie należy sporządzić i wysłać do hotelu wezwanie do zapłaty, opisując okoliczności zdarzenia, jego następstwa oraz uzasadnienie poniesionych kosztów. Oczywiście do wezwania dobrze jest dołączyć dokumenty związane z leczeniem jak i poniesionymi kosztami. Hotel zapewne ustosunkuje się do wezwania lub przekaże zgłoszenie do swojego ubezpieczyciela, jeżeli hotel posiadał ubezpieczenie OC swojej działalności.

Odpowiedź nr 1 z dnia 9 lutego 2017 19:21 Obejrzało: 731 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

W pierwszej kolejności może Pani podjąć polubowne rozmowy z Hotelem wskazując kwotę, która odzwierciedlać będzie szkody jakie Pani poniosła i inne niedogodności związane z wypadkiem. Istnieje bowiem duża szansa, że sprawa zakończy się na etapie przedsądowym, gdyż obowiązkiem Hotelu jest odśnieżanie terenu, który dostępny jest dla gości. Jeśli natomiast Hotel kategorycznie odmówi Pani wypłaty odszkodowania, powinna Pani skierować sprawę do sądu. Jako poszkodowana na skutek wypadku związanego z zaniedbaniami po stronie Hotelu będzie mogła Pani żądać szeregu świadczeń wynikających z przepisów odszkodowawczych określonych w kodeksie cywilnym. Wówczas niezbędne będzie przedstawienie całej dokumentacji medycznej związanej z wypadkiem (dokumentujące również wydatki za leczenie i dochodzenie do sprawności).

Odpowiedź nr 2 z dnia 9 lutego 2017 19:35 Obejrzało: 729 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.