Pytanie z dnia 19 sierpnia 2021

Ok półtorej roku temu zakupiłem komputer na allegro (sprzedawcą był sklep interenetowy, zakup na fakturę). Na cały komupter jest 2 lata gwarancji. Awarii uległa karta graficzna. Została odesłana do sklepu (według regulaminu), który odesłał ją do dystrybutora (tak twierdzi). Karta po miesiącu okazało się że jest nienaprawialna (tak twierdzi sklep). Sklep zaproponował mi wymianę na inną kartę (znacznie gorszą) i zwrócenie mi 300 zł, lub zwrócenie mi kwoty 1400 zł za całą kartę (karta przeze mnie zakupiona nigdy w historii nie kosztowała tak mało (najtaniej kosztowała prawdopodobnie około 1800-1900 zł). Nie zgodziłem się na propozycję i poprosiłem o informację kto wystosował tą propozycję, o dane dystrybutora (gwaranta), warunki jego gwarancji oraz informację skąd wzięły się kwoty zwrotu. Sklep odpowiedział że nie może podać mi informacji o dystybutorze (zasłaniając się RODO) i ponowił propozycję dodając jeszcze jedną możliwą kartę na wymianę (nieco lepszą ale wciąż dużo gorszą niż ta którą kupiłem) W regulaminie sklepu znajduje się zdanie "Sposób rozpatrzenia i zakończenia reklamacji poprzez naprawę, wymianę lub zwrot kosztów zakupu należy tylko i wyłącznie do gwaranta." - którym w tym przypadku jest dystrybutor. I tutaj moje pytania: Czy sklep ma prawo zasłonić się tutaj RODO? Czy sklep może nie przekazywać mi dokumentacji serwisowej i nie udowadniać że karta na serwisie była? Czy sklep ma prawo dać mi kartę gorszą niż zakupiłem ponieważ wzrosły ceny kart graficznych od tamtego okresu? Z góry dziękuję za pomoc

Dzień dobry informacje dotyczące gwaranta i zakresu gwarancji musza zostać konsumentowi ujawnione. Co do zasady w ramach gwarancji powinien Pan otrzymać sprzęt identyczny, ew. o takich samych parametrach jak kupiony W razie pytań i wątpliwości zapraszam do kontaktu. radca prawny A.Pietrzykowska kancelaria-pietrzykowska.pl pietrzykowska.aleksandra@gmail.com

Odpowiedź nr 1 z dnia 19 sierpnia 2021 12:30 Zmodyfikowano dnia: 19 sierpnia 2021 12:30 Obejrzało: 151 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. 1. Nie, dane rejestrowe przedsiębiorcy - gwaranta nie są chronione RODO i powinny zostać Panu ujawnione. To samo dotyczy dokumentacji postepowania gwarancyjnego, w którym jest Pan stroną. 2. Regułą jest, że przedmiot, który podlega wymianie w ramach gwarancji albo rękojmi powinien być przedmiotem tego samego rodzaju albo o zbliżonej wartości i parametrach. 3. W przypadku przekazaniu panu pieniędzy w zamian za dany przedmiot - wartość tego przedmiotu powinna zostać ustalona na podstawie aktualnych cen rynkowych. 4. W związku z powyższym, nie ma Pan obowiązku zgadzania się na propozycję sprzedawcy i jeżeli nie będzie Pan zadowolony z tej propozycji - może Pan dochodzić przestrzegania swych praw jako konsumenta na drodze sądowej. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996

Odpowiedź nr 2 z dnia 19 sierpnia 2021 12:46 Zmodyfikowano dnia: 19 sierpnia 2021 12:46 Obejrzało: 149 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.