Opłata za używanie portalu

Pytanie z dnia 29 lipca 2020

Dzień dobry!
W rozmowie telefonicznej zaproponowano mojej firmie skorzystanie z bezpłatnego (przez 14 dni) dostępu do portalu. W rozmowie telefonicznej zapewniono mnie, że przed zakończeniem bezpłatnego okresu próbnego zadzwonią do mnie ponownie w celu przypomnienia o końcu bezpłatnego okresu próbnego oraz wyślą e-mail z przypomnieniem. Zgodziłam się na włączenie usługi na wyżej wymienionych warunkach. Nie otrzymałam meila ani telefonu a po zakończeniu okresu próbnego została wystawiona mi faktura za roczny abonament korzystania z serwisu (kwota: 1217,70zł płatna do 26.03.2020). Nie opłaciłam tej faktury, ponieważ uważam, że jest to nadużycie i działanie niezgodne z prawem konsumenta. Otrzymałam sms, że jeśli nie opłacę faktury to naruszam prawo w zakresie podatku dochodowego i firma zamierza wnieść pozew do e-sądu w Lublinie na podstawie art 286 kk. Czy w opisanej przez mnie sytuacji mam obowiązek opłacić fakturę, skoro firma nie wywiązała się ze słownej umowy? Czy rzeczywiście naruszam prawo i mogę stanąć przed sądem? Jakie byłyby konsekwencje, gdyby sprawa rzeczywiście trafiła do sądu?
Pozdrawiam serdecznie!

Dzień dobry, jeśli wystawiono fakturę, to jak się domyślam prowadzi Pani działalność gospodarczą, a więc nie jest w tym zakresie konsumentem. E-sąd w Lublinie nie rozpoznaje spraw karnych (art. 286 k.k.- to oszustwo- sprawa karna), tylko cywilne. Coś więc w Pani opisie się nie zgadza. Konieczne jest zapoznanie się z całością Pani korespondencji z tą firmą oraz ustalenie dokładnego przebiegu rozmowy telefonicznej, ale możliwe, że będzie Pani mogła podnosić, że umowa nie została zawarta, albo też zasadne będzie uchylenie się od skutków prawnych oświadczenia złożonego pod wpływem błędu. Sprawa wymaga jednak dokładnej analizy. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl tel.: 663-182-634

Odpowiedź nr 1 z dnia 29 lipca 2020 18:00 Zmodyfikowano dnia: 29 lipca 2020 18:00 Obejrzało: 274 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Szanowny Panie, w tym przypadku mam wrażenie, że ewentualna umowa była zawierana pomiędzy przedsiębiorcami, a zatem nie chronią Pana przepisy o ochronie konsumentów. Poza tym trzeba odpowiedzieć na pytania: w jakiej formie została zawarta umowa? Czy dostał Pan egzemplarz tej umowy? Czy go Pan podpisał? Czy go Pan odesłał? Może emailem dostał Pan taką umowę? Czy dostał Pan pisemny regulamin świadczenia usługi? Od razu powiem, że faktura nie jest dowodem zawarcia umowy. Jeżeli zawarł Pan umowę to faktycznie ktoś będzie oczekiwał, że mu Pan zapłaci. Jeżeli zawarł Pan umowę zakładając, że nie będzie Pan płacił to faktycznie może to być oszustwo. Wszystko wymaga indywidualnego rozważenia. Z wyrazami szacunku, Adrian Sylwanowicz

Odpowiedź nr 2 z dnia 30 lipca 2020 09:09 Zmodyfikowano dnia: 30 lipca 2020 09:09 Obejrzało: 272 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.