Oświadczenie majątkowe.
Pytanie z dnia 21 maja 2020
Witam,od 01 stycznia 2020 r.zostałem Dyrektorem jednostki organizacyjnej Gminy,tak jak powinienem w ciągu 30 dni złożyłem swoje pierwsze oświadczenie majątkowe,następne muszę złożyć z tego co ja rozumiem do końca kwietnia 2021 r. gdyż w roku 2019 nie pełniłem wspomnianej funkcji,więc składanie oświadczenia do końca kwietnia z przedłużeniem do końca maja tego roku nie powinno chyba dotyczyć mnie bo jak można to zrobić skoro się nie pracowało na tym stanowisku rok wcześniej,niestety pracownik Urzędu Gminy twierdzi że muszę w tym roku.Proszę o pomoc,pozdrawiam.
Sławomir Waliduda Adwokat (Od 1993)
Kancelaria Adwokacka adw. Sławomir Waliduda
Tadeusza Kościuszki 6/5, 50-038 Wrocław
Szanowny Panie, zgodnie z art. 24h ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym jest Pan, jako kierownik jednostki organizacyjnej gminy, obowiązany do złożenia oświadczenia o swoim stanie majątkowym. Natomiast w myśl ust. 5 ww. artykułu, kierownik jednostki organizacyjnej gminy składa pierwsze oświadczenie majątkowe w terminie 30 dni od dnia powołania na stanowisko (w Pana przypadku do 30.01 b.r.). Do pierwszego oświadczenia majątkowego obowiązany był Pan dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej, jeżeli prowadził ją Pan przed dniem powołania lub zatrudnienia. Kolejne oświadczenia majątkowe są składane przez Pana co roku do dnia 30.04, według stanu na dzień 31 grudnia roku poprzedniego oraz w dniu odwołania ze stanowiska. Należy więc stwierdzić, że następne oświadczenia ma Pan obowiązek złożyć do 30.04.2021 r. przyjmując w nim stan majątkowy na dzień 31.12.2020 r. W przypadku dalszych pytań, zachęcam do kontaktu z Kancelarią.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.