oszukany przez mechanika samochodowego

Pytanie z dnia 05 grudnia 2018

Witam serdecznie. chciał bym zapytać czy mogę od Państwa uzyskać poradę prawną w sytuacji gdzie zostałem oszukany przez mechanika samochodowego? Otóż Mechanik miał do zrobienia konserwację podwozia, owszem zrobił ją za co zapłaciłem i dostałem fakturę na firmę, lecz jak później sprawdziłem jak wygląda wykonana przez niego usługa to nie mogłem uwierzyć jaką fuszerkę odstawili.
konserwacja zrobiona niedokładnie, połowa rzeczy została pominięta, podwozie nie było przygotowane pod konserwację odpowiednio gdyż nadal jest pełno rdzy wszędzie, nie wspominając że to wygląda jak pozostałości po starej konserwacji a nie usługa która została wykonana 3 tygodnie wcześniej. Jak pokazałem to innemu mechanikowi to stwierdził że to się nadaje do zdarcia i wyczyszczenia gdyż konserwacja została położona na rdzę, co wiąże się z kolejnymi kosztami i długim czasem oczekiwania. Jak zgłosiłem reklamację Mechanik stwierdził że to jest dobrze zrobione ale przyznał że trzeba poprawić... lecz co mnie niepokoi kazał mi zostawić auto rano a po południu ma być gotowe....
Auto do konserwacji powinno być umyte i schnąć kilka dni a mechanik chce wszystko zrobić w kilka godzin w momencie gdzie mamy deszczową pogodę... Nie chce aby robili fuszerkę kolejny raz. Czy jest możliwość odstąpienia od umowy i zwrocie gotówki?

Łukasz K.

Dzień dobry, z tytułu nieprawidłowo wykonanej umowy o dzieło przysługują uprawnienia z rękojmi, odpowiednie do tych z umowy sprzedaży. Polecam lekturę art. 560 KC. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 5 grudnia 2018 12:34 Zmodyfikowano dnia: 5 grudnia 2018 12:34 Obejrzało: 347 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Może Pan skorzystać z uprawnień przysługujących w ramach rękojmi za wady dzieła. Przepisy w tym względzie odsyłają do uregulowań rękojmi za wady z tytułu umowy sprzedaży. Art. 638 kc: § 1. Do odpowiedzialności za wady dzieła stosuje się odpowiednio przepisy o rękojmi przy sprzedaży. Odpowiedzialność przyjmującego zamówienie jest wyłączona, jeżeli wada dzieła powstała z przyczyny tkwiącej w materiale dostarczonym przez zamawiającego. § 2. Jeżeli zamawiającemu udzielono gwarancji na wykonane dzieło, przepisy o gwarancji przy sprzedaży stosuje się odpowiednio.

Odpowiedź nr 2 z dnia 6 grudnia 2018 10:49 Zmodyfikowano dnia: 6 grudnia 2018 10:49 Obejrzało: 343 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.