Oszustwo internetowe
Pytanie z dnia 17 października 2019
Witam!
Mam problem z firmą internetowa na początku sierpnia zamawiałam u nich książki i zrobiłam przelew na konto bankowe które otrzymałam w mailu. Po kilku dniach otrzymałam informację, że moje zamówienie jest pakowane i przygotowywane do wysyłki. Kiedy przesyłka długi nie docieralam postanowiłam odezwać się to owej firmy gdzie otrzymałam wiadomość, że bardzo im przykro za wydłużony czas realizacji zamówienia ale mają braki w magazynach. Dobrze pomyślałam, że poczekam. Niestety do dziś nie doczekałam się przesyłki. Napisałam kolejna wiadomość a odpowiedź brzmiała, że moje zamówienie zostało anulowane z powodu braku wpłaty. Nie wiem jak to możliwe ponieważ miałam w ręku wydruk z przelewem który poszedł na konto firmy wyżej wspomnianej a oni do dziś wypierają się, że nie zaksiegowali mojej wpłaty. Dodam tylko, że nie jestem jedyną osobą poszkodowana przez tą firmę nie wiem już co mam robić by odzyskać pieniądze?
Z góry dziękuję za odpowiedź!
Dominika Solipiwko Adwokat (Od 2018)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Dominika Solipiwko
Modrzejowska 11/3, 41-200 Sosnowiec
W pierwszej kolejności proponuję skierować do nich oświadczenie o odstąpieniu od umowy wraz z wezwaniem do zapłaty. Jeżeli nie zastosują się do wezwania, należy wnieść pozew do sądu. Pozdrawiam, adw. Dominika Solipiwko
Podziękowałeś prawnikowi
Adrianna Konkowska Radca prawny (Od 2019)
Konkowski i Wspólnicy sp. k.
Warszawska 30 lok. 21, 25-312 Kielce
Dzień dobry, w takiej sytuacji można skierować do tej firmy wezwanie do wykonania umowy lub do zwrotu wpłaconych środków. Tego rodzaju działanie może także, pod pewnymi warunkami, wypełniać znamiona przestępstwa oszustwa z art. 286 kodeksu karnego i można wówczas skierować zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.