Pytanie z dnia 20 listopada 2018
Po 2 tygodniach od realizacji zamówienia przez pośrednika usług kurierskich (zlapkuriera.pl) dostałem wezwanie do zapłaty za przekroczenie wagi paczki o 40g. Po skontaktowaniu się bezpośrednio z firmą kurierską udzielono mi informacje, że żadne opłaty nie są za weryfikację naliczane. Dostaję kolejne wezwania do zapłaty i informację, że dopiero po opłacie mogę złożyć reklamację. Na jakiej podstawie pośrednik żąda zapłaty (twierdząc, że pracownik firmy kurierskiej udzielił błędnej odpowiedzi, a protokołu weryfikacji nie dostanę)?
Kinga Konopelko Radca prawny (Od 2016)
Kancelaria radcy prawnego Kinga Konopelko
Podwale 37/38, 50-040 Wrocław
Dzień dobry, przede wszystkim kluczowe będzie dla oceny sprawy zapoznanie się z Regulaminem świadczenia usług. Tam powinny być informacje odnośńie tego jak wyglądają płatności, kiedy i gdzie następuje weryfikacja przesyłki. Niezależnie od tego, nieuprawnione wydaje się uzależnienie reklamacji od uprzedniej zapłaty. Skąd pośrednik wie o przekroczeniu wagi paczki? Na czym polegała błędna odpowiedź i skąd wynikła? Pozdrawiam, radca prawny Kinga Konopelko
Podziękowałeś prawnikowi
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Proszę właśnie wezwać ich do przesłania kopii protokołu weryfikacji. Na takiej zasadzie od każdego można by żądać dopłaty. Poza tym firma przyjęła przesyłkę i naliczyła przewoźne i nie wiem jak mieliby teraz udowodnić, że paczka ważyła więcej? Taki protokół weryfikacji też nie jest wiarygodny. Ja bym nie płacił.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.