Pytanie z dnia 20 listopada 2018

Po 2 tygodniach od realizacji zamówienia przez pośrednika usług kurierskich (zlapkuriera.pl) dostałem wezwanie do zapłaty za przekroczenie wagi paczki o 40g. Po skontaktowaniu się bezpośrednio z firmą kurierską udzielono mi informacje, że żadne opłaty nie są za weryfikację naliczane. Dostaję kolejne wezwania do zapłaty i informację, że dopiero po opłacie mogę złożyć reklamację. Na jakiej podstawie pośrednik żąda zapłaty (twierdząc, że pracownik firmy kurierskiej udzielił błędnej odpowiedzi, a protokołu weryfikacji nie dostanę)?

Dzień dobry, przede wszystkim kluczowe będzie dla oceny sprawy zapoznanie się z Regulaminem świadczenia usług. Tam powinny być informacje odnośńie tego jak wyglądają płatności, kiedy i gdzie następuje weryfikacja przesyłki. Niezależnie od tego, nieuprawnione wydaje się uzależnienie reklamacji od uprzedniej zapłaty. Skąd pośrednik wie o przekroczeniu wagi paczki? Na czym polegała błędna odpowiedź i skąd wynikła? Pozdrawiam, radca prawny Kinga Konopelko

Odpowiedź nr 1 z dnia 21 listopada 2018 13:14 Zmodyfikowano dnia: 21 listopada 2018 13:14 Obejrzało: 312 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Proszę właśnie wezwać ich do przesłania kopii protokołu weryfikacji. Na takiej zasadzie od każdego można by żądać dopłaty. Poza tym firma przyjęła przesyłkę i naliczyła przewoźne i nie wiem jak mieliby teraz udowodnić, że paczka ważyła więcej? Taki protokół weryfikacji też nie jest wiarygodny. Ja bym nie płacił.

Odpowiedź nr 2 z dnia 23 listopada 2018 01:04 Zmodyfikowano dnia: 23 listopada 2018 01:04 Obejrzało: 309 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.