Pytanie z dnia 22 grudnia 2015
Pół roku temu pękł mi ekran w telefonie i wymieniłam go w nieautoryzowanym salonie.
Po pewnym czasie telefon zaczął się zacinać i w kółko przychodziło mi 6 tych samych smsów przy włączeniu telefonu. Oddałam telefon do salonu Play na gwarancje, aby wgrali mi nowe oprogramowanie. Serwis odesłał telefon do salonu z odrzuconą gwarancją oraz uszkodzonym ekranem.
Po rozmowie z konsultantami sieci Play i przesłaniu im wszystkich dokumentów, stwierdzili że dopełnili oni wszytskich formalności i jako przedsiębiorca muszę sama złożyć roszczenie do serwisu My Phone, który nie dopełnił formalności przy odbiorze telefonu od kuriera.
Salon Play twierdzi że jest tylko posrednikiem pomiędzy klientem, a serwisem i nie ponosi odpowiedzialności za ubezpieczenie oraz naprawę telefonu.
Serwis przesłał mi zdjęcia na których widać, że mój telefon przyszedł do nich otwarty i uszkodzony i w takim stanie odesłali go do salonu. Nie przyjęli reklamacji z powodu nieautoryzowanej części. Jednak nie wysłali oni sprostowania zgłosznia,które otrzymali od salonu, gdzie w opisie nie ma nic na temat uszkodzonego ekranu, przez co salon Play nie może domagać się ubezpieczenia za paczkę od kuriera.
Co mam zrobic w takiej sytuacji?
Artur Stachurski Radca prawny (Od 2014)
LT LAW Ciupka, Stachurski sp.k.
Gwiaździsta 71/10, 01-651 Warszawa
Jeśli oddał Pan telefon do salonu Play w ramach gwarancji, to oni odpowiadają za jego przypadkową utratę lub uszkodzenie do momentu zwrotu. To Play musi więc skierować roszczenie do firmy przewozowej za uszkodzenie przesyłki, bo to oni wysyłali telefon do serwisu. To Play musi Panu oddać nowy telefon lub naprawić pański na swój koszt.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.