Pomoc w odstąpieniu od umowy kupna auta z powodu wad ukrytych.
Pytanie z dnia 24 czerwca 2021
Szanowni Państwo,
kilka dni temu zakupiłem BMW E87 za kwotę 20050zł. Samochód przed zakupem został sprawdzony (organoleptycznie) przez mechanika z firmy Autotesto, który nie stwierdził nieprawidłowości mechanicznych. Przejechalem 320 km z Warszawy do Gniezna. Podczas trasy ''awaria'' - kolizja ze zwierzęciem, skutkiem czego był wgnieciony błotnik (naprawiony samoczynnie). Dzień później zrobilem trasę 120 km. Pojazd po powrocie z ostatniej 70 kilometrowej trasy został wyłączony. Gdy próbowałem go włączyć, okazało się to niemożliwe. Łącznie pokonałem około 500 km.
Mechanik oglądający auto dzień po awarii (bez ingerencji mechanicznej) stwierdził po objawach, iż prawdopodobnie nastąpiła awaria łańcucha rozrządu. Szacowany koszt remontu silnika na około 7-11 tysięcy złotych.
Zakładając, iż mechanik pisemnie opisałby przyczynę awarii - nadmiernie wyeksploatowany łańcuch rozrządu (w skutek zaniedbań sprzedawcy), to czy istnieje możliwość zwrotu kosztu zakupu pojazdu (+ koszty pracy mechanika + koszt transportu auta do sprzedawcy) na podstawie rękojmi? Podczas oględzin usterki rozrządu wymagane jest wyjęcie silnika z pojazdu.
Sprzedający okazał fakturę za wymianę kompletnego łańcucha rozrządu w roku 2015, przy przebiegu 113000 km. Zarzekał się również słownie, iż pojazd jest mechanicznie sprawny i nie wymaga naprawy w najbliższym czasie. Czy opinia mechanika z nieautoryzowanego serwisu wystarczy jako potwierdzenie słuszności rządania zwrotu pieniędzy wobec sprzedawcy? Jestem zainteresowany rozwiązaniem sprawy dwojako: odstąpienie od umowy i zwrot kosztów lub pełne pokrycie naprawy silnika po awarii.
Z poważaniem
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.