Porada w sprawie kradzieży z konta.

Pytanie z dnia 12 lipca 2023

Witam. Czy jest mozliwe uyskanie porady w sprawie kradziezy pieniedzy z konta?

Po kliknieciu w link z email od booking.com i wpisaniu danych karty zostaly nam skradzione pieniadze . Jesli moge to przesylam opia sytuacji.

Otrzymałem dwa maile 29/06/23
1 mail od hotelu z wiadomością od hotelu z prośba o weryfikacje rezerwacji.
2 mail od booking.com z informacja ze mam wiadomość od hotelu w sprawie weryfikacji karty płatniczej.

Płatność została zrobiona 30/06/23
Robiłem próbę cofnięcia płatności w banku jednak bank odpisał ze nie ma możliwości cofnięcia transakcji.

Po dokonaniu płatności i kontakcie z hotelem dowiedziałem się ze ich system został zaatakowany kilka tygodni temu jednak nie dostałem żadnego maila wcześniej z taka informacja żeby uważać na wiadomości od hotelu, hotel odsyła do booking.
Kilkadziesiąt telefonów do booking i cały czas informują ze sprawa jest wyjaśniana w departamencie bezpieczeństwa i każą czekać najpierw informowali ze 2/3 dni to potrwa później ze do 5 dni roboczych, teraz nie potrafią określić jakiegokolwiek terminu.

Chcielibyśmy zasięgnąć opini co możemy z tym zrobić, w załączniku moge przeslac zdjęcia które posiadam wyciąg z konta bankowego, mamy jeszcze nagrane wszystkie rozmowy z pracownikami booking gdzie Pani zapewniała żeby się nie martwić pieniądze zostaną zwrócone albo przez hotel albo przez booking.

Kwota to 1584 EURO

Dzień dobry możemy Ci zasugerować kilka ogólnych kroków, które można podjąć po doświadczeniu takiego typu kradzieży. Zgłoś to swojemu bankowi: Wygląda na to, że już to zrobiłeś, ale upewnij się, że bank jest w pełni świadomy sytuacji. Czasami mogą ponownie przeglądnąć twoją sprawę, zwłaszcza jeśli dostarczysz im więcej informacji. Zgłoś to Policji: Powinieneś zgłosić to jako kradzież na policję. Obejmuje to wszelkie informacje, które posiadasz na temat transakcji, w tym wszelkie informacje o e-mailach, które otrzymałeś. Najlepiej do Biura do Walki z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji. Zgłoś to Booking.com: Wydaje się, że już to zrobiłeś, ale kontynuuj nacisk na nich, aby uzyskać rozwiązanie. Jeśli masz nagrania rozmów, w których obiecują Ci zwrot pieniędzy, mogą być one użyteczne. Skontaktuj się z prawnikiem: Może być wartościowe skonsultowanie się z prawnikiem specjalizującym się w prawie cyfrowym lub konsumenckim. Mogą oni zapewnić Ci bardziej szczegółowe porady dotyczące Twoich praw i możliwości w tej sytuacji. Zabezpiecz swoje konta: Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, powinieneś zmienić hasła do wszystkich swoich kont, szczególnie do konta bankowego i konta na Booking.com. Jest to ważne, aby zapobiec dalszemu dostępowi do Twojego konta przez osoby trzecie. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 22 lipca 2023 12:20 Zmodyfikowano dnia: 22 lipca 2023 12:20 Obejrzało: 238 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.