Porada w sprawie odmowy reklamacji.
Pytanie z dnia 15 lutego 2023
Rzecznik Praw Konsumenta
Urząd Miasta Kościan
Reklamacja dotyczy lodówki Samsung model:RS65R54412C, nr seryjny:0UE54ADRA00135Y
zakupionej w sklepie internetowym RTV euro AGD dnia 31.12.2021r.
W dniu 18 stycznia 2023r. po 3 dniach użytkowania, bo wcześniej lodówka stała zamknięta w kartonie, doszło do samoczynnego popękania szkła
na drzwiach zamrażarki w w/w lodówce.
W środę rano tj. 18.01.2023r. przed wyjazdem do pracy nie było żadnego widocznego uszkodzenia, lodówka stała prosto w stosunku do mebli, a od mebli była zachowana wymagana odległość.
W tym dniu nikogo nie było w domu tj. od 8.00 do 20.00 godz. wieczorem,
ja z mężem byliśmy w pracy, a dzieci były od rana w Przedszkolu, a potem były u teściów do naszego powrotu z pracy.
Po przyjeździe z pracy około godz. 20 zauważyłam, że szkło na drzwiach zamrażarki jest popękane, a sama lodówka stoi niżej po stronie uszkodzenia.
Nie było i nie ma śladu uderzenia, pajęczyna pęknięć zaczyna się nad dozownikiem wody w okolicy komory na kostki lodu.
Na drugi dzień tj. 19.01.2023r. zgłosiłam reklamację do sklepu RTV euro AGD, gdzie dowiedziałam się, że mam oczekiwać na kontakt ze strony producenta do 14 dni.
Nie chcąc czekać tak długo, po przyjeździe do domu sama skontaktowałam się telefonicznie z działem reklamacji producenta firmy Samsung.
W następnym dniu w piątek tj. 20.01.2023r. konsultant połączył się ze mną przez kamerę w celu wykonania zdjęć uszkodzonej lodówki.
Według jego informacji powinnam otrzymać decyzję o załatwieniu sprawy do poniedziałku. Jednak do dnia dzisiejszego tj. 06.02.2023r. nie mam żadnej odpowiedzi odnośnie decyzji ze strony producenta, czy sklepu.
W międzyczasie w dniu 3.02.2023r przyjechała osoba z serwisu w celu wykonania zdjęć i poinformowała mnie, że firma Samsung ma znowu 14 dni
na decyzję.
Proszę o pomoc w uzyskaniu wymiany lodówki na nową, ze względu na wadę fabryczną oraz przedłużający się czas ponad 14 dni od zgłoszenia zdarzenia
do decyzji ze strony producenta lub sklepu -sprzedawcy.Dezycje o odmowie reklamacji dostałam po wysłaniu dokumentu do firmy samsung tj. Dnia 10.02.23r.,który to dokument został wysłany rowniez do rzecznika konsumenta i sklepu RTV euro AGD). W dniu 12.02.23r z dyspensera po przelaniu 7 litrów wody w celu odpowietrzenia( bardzo powoli leciała woda od momentu uruchomienia-po kontakcie z serwisem zalecono przelanie naraz 15 l wody naraz)przestała całkowicie lecieć woda. Zgłosiłam usterkę w poniedziałek 13.02.23r, po czym dzisiaj dostałam smsy o godzinie 14.15: Witam serdecznie mam pytanie czy w dniu 16.02.23 może pojechać technik w godzinach 11-13 . Proszę o odpowiedź dzisiaj najpóźniej do godziny 14.30. Po tej godzinie wizyta będzie nieaktualna. Pozdrawiam Serwis . Oczywiscie odpisałam po 14.30, bo akurat miałam zabieg- jestem lekarzem, wiec odpisali mi nie nieaktualna propozycja. Rzecznik się nie odzywa.Bardzo proszę o pomoc i poradę co zrobić w takiej sytuacji,bo się rozchoruje i sama stanę się pacjentem. Pozdrawiam.
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.