Porada w sprawie odrzuconego zwrotu towaru.
Pytanie z dnia 23 czerwca 2022
Dzień dobry, dnia 06.06.2022 złożyłem zamówienie w sklepie internetowym (zamówiony przedmiot to obuwie). Dnia 08.06.2022 zgłosiłem zwrot na stronie sklepu. 15.06.2022 zamówiłem kuriera, którego opłaca sklep. 17.06.2022 kurier odebrał zwrot - był to najszybszy termin odbioru. (W paczce zwrotnej były również inne zamówienia, za które zwrot pienięzny dostałem od razu)
Dzisiaj t.j. 23.06.2022 dostałem mejla o treści:
"otrzymaliśmy zwrot zamówienia nr ***. Podczas sprawdzania artykułu ***-zauważyliśmy ślady użytkowania. Z tego względu zwrot nie może zostać zaakceptowany..
Proszę miej na uwadze, że 100-dniowe prawo zwrotu dotyczy wyłącznie nieużywanych artykułów w oryginalnym stanie. Nie odnotowaliśmy z Twojej strony informacji odnośnie otrzymania niepełnowartościowego produktu. W przyszłości prosimy o kontakt z nami niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki.
Prosimy naszych klientów o ostrożne obchodzenie się z produktami i zwracanie ich w oryginalnym stanie, gdyż za cel postawiliśmy sobie ograniczenie negatywnego wpływu na środowisko, np. spowodowane zwrotem uszkodzonych artykułów.
W związku z powyższym proszę o skontaktowanie się z nami w ciągu następnych 14 dni(do dn. 07.07.2022) z informacjami, z jakiego powodu dokonałeś/-aś zwrotu oraz czy artykuł ma zostać do Ciebie odesłany.
W przypadku braku odpowiedzi z Twojej strony odesłanie produktu nie będzie już możliwe."
Czy w przypadku, gdy zmieściłem się wysłać zwrot w ciągu 14 dni, sklep ma prawo odmówić mi zwrotu? Czy muszę zastosować się do tego co stwierdzili?
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Dzień dobry, wydaje się, że jest to naruszenie ustawy o prawach konsumenta, o prawie do zwrotu rzeczy zakupionej online w terminie 14 dni od otrzymania towaru, bez podawania przyczyny (konsumenckie prawo odstąpienia od umowy sprzedaży, zgodnie z art. 27 tej ustawy). Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, należy się ustosunkować zgodnie z prośbą sklepu. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.