Porada w sprawie odwołanego lotu i rekompensaty.
Pytanie z dnia 14 kwietnia 2022
Witam,
Moje pytanie dotyczy odwołanego lotu liniami Ryanair z Zadaru do Krakowa dnia 30.05. Przewoźnik poinformował mnie o tym mailowo z informacją iż powodem odwołania lotu są "przyczyny handlowe". Dodatków wyjaśnił co mogę dalej zrobić- wybrałam opcje zmiany lotu na pierwszy dostępny lot do Krakowa dnia 1.06 (dwa dni później). Teraz pytanie, czy mogę.walczyc o.odszkodowanie? Interesujący jest powód odwołania lotu " z przyczyn handlowych" i zastanawiam się czy na tej podstawie mogę się ubiegać o odszkodowanie z tytułu anulowania lotu powrotnego 30.05. Kwestia wypłaty z.tylulu ponoszenia dodatków kosztów noclegu, transportu,.wyżywienia - tutaj może być gorzej czy też istnieje jakąś szansą na rekompensatę.
Prośba o odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie
Katarzyna
Maciej Podgórski Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Maciej Podgórski
Królewska 2/318, Kraków
Dzień dobry, zasady rekompensat z tytułu odwołanych lotów reguluje prawo unijne (Rozporządzenie nr 261/2004). Odwołano Pani lot i zaproponowano inny, ale dopiero dwa dni później - moim zdaniem służy Pani zarówno prawo do odszkodowania w zryczałtowanej kwocie w EURO jak i prawo do opieki ze strony przewoźnika, może Pani również odstąpić od umowy. Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.