Porada w sprawie odzyskania pieniędzy od bukmachera>
Pytanie z dnia 01 marca 2022
Dzień dobry. Przychodzę ze sprawą odzyskania pieniędzy od bukmachera....... Zleciłem całą posiadaną wypłatę około 1100 zł i nie chcą mi jej przekazać na moje konto bankowe.
Powód odmowy to dodatkowe weryfikacje. Oto wiadomość jaką dostałem na e-mail.
Witam Dawidzie,
Prosimy o zapoznanie się z treścią wiadomości.
Uprzejmie informujemy, iż ze względu na wymogi stawiane nam przez obowiązujące nas przepisy oraz z uwagi na troskę o przejrzystość transakcji, jesteśmy zobowiązani do przeprowadzenia dodatkowej weryfikacji konta gracza.
Zgodnie z zaakceptowanym Regulaminem Ogólnym, punkt 4.12, "zastrzegamy sobie prawo do weryfikacji danych zawartych we wniosku o rejestrację Konta lub w formularzu zmiany danych, zarówno na etapie rozpatrywania wniosku o rejestrację, jak również przez cały okres posiadania konta."
Prosimy o przesłanie następujących dokumentów:
1. Kopii wyciągu z Pana/Pani konta bankowego, która powinna zawierać widoczny numer konta bankowego (IBAN), kod BIC (SWIFT) banku, logo/nazwę banku oraz imię i nazwisko właściciela konta. Dokument nie może być starszy niż 3 miesiące (musi zawierać widoczną datę).
2. Potwierdzenia wpłaty środków na konto gracza, gdzie widoczny jest nadawca, odbiorca, data i kwota transakcji. 18/02/2022, 80PLN
Dokumenty prosimy zamieścić w zakładce ?Moje dokumenty? lub przesłać na adres dokumenty@betclic.pl w tytule wpisując login gracza. Wszelkie przesłane dokumenty będą zabezpieczone i przechowywane zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych.
W przypadku oczekującej wypłaty, uprzejmie prosimy o niezwłoczne przesłanie wymaganych dokumentów, aby uniknąć jej opóźnienia.
1 i 2 punkt spełniałem i dostarczyłem wszystkie dokumenty. Następnego dnia otrzymałem kolejną wiadomość od bukmachera. Oto odpowiedź: - ''Chciałbym uprzejmie poinformować, że wpłaty na konto gracza dokonała osoba trzecie, w związku z czym prosimy o przesłanie poniższego dokumentu weryfikacyjnego:
-Kolorowego skanu/zdjęcia dokumentu potwierdzającego tożsamość ''Adama Nowaka'' (dla przykładu fikcyjne imię i nazwisko) paszportu lub dowodu osobistego.
Tu zaczyna się problem bo ze znajomym nie mam dobrego kontaktu i nie chcę przesyłać tak wrażliwych dokumentów. Na pierwszy dokument się zgodził z potwierdzeniem płatności tych 80 zł. Napisałem wiadomość do bukmachera, że chce zamknięcia konta i wypłaty środków. Odmówili i napisali, że konto zostało zawieszone a wypłaty wstrzymane. Po zweryfikowaniu wymaganych dokumentów będzie Pan mógł wypłacić środki pieniężne i zamknąć konto.
Moje pytania.
1. Czy w ogóle mają prawo żądać dokumentacji w postaci skanu dowodu osobistego od osoby, która wpłaciła mi na konto Betclic 80 zł? Jeśli tak to dlaczego.
2. Dlaczego gdy poprosiłem o zamknięcie konta i wypłaty środków to mi odmówiono, ponieważ jak twierdzą, że weryfikacja musi zostać zatwierdzona. I nie rozumiem co ma do rzeczy weryfikacja mojego znajomego, przecież środki idą na moje konto bankowe nie na jego.
3. Czy jest jakiś sposób na odzyskanie moich pieniędzy?
Dziękuje z gory za pomoc i życze milego dnia
Barbara Krechowiecka Adwokat (Od 2012)
Kancelaria Adwokacka adwokat Barbara Krechowiecka
Wrocławska 24, 58-200 Dzierżoniów
1. Proszę sprawdzić w regulaminie, ale dowodu zadać nie mogą. 2. Bo zapewne wpłaty dokonywała inna osoba, a środki chce wypłacić inna. 3. To zależy od umowy i tego czy spełnia Pan jej warunki.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.