Porada w sprawie rękojmi.
Pytanie z dnia 25 sierpnia 2022
Dzień dobry,
Klient zakupił u mnie w sklepie produkt. Po miesiącu od odebrania, stwierdził, że był wadliwy i chce skorzystać z rękojmi. W wiadomości zaznaczył, ze coś tam się "rozwaliło", czyli nie był to produkt wadliwy od początku. Czy mówimy tu o rękojmi czy jednak reklamacji? Dziękuję za pomoc
Daniel Gola Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Daniel Gola
Partyzantów 17B, 32-700 Bochnia
Dzień dobry, właściwie to to samo - rękojmia potocznie nazywana jest reklamacją.
Podziękowałeś prawnikowi
Julita Bylicka Adwokat
"Kancelaria dla Biznesu" Kancelaria Adwokacka Adwokat Julita Bylicka
Anny Radziwiłł 5 lok. 5, 02-661 Warszawa
Dzień dobry, Wszystko zależy od tego, co dokładnie stało się z produktem, dlatego najlepiej zaproponować klientowi, by zgłosił reklamacje i przekazał Panu zakupioną rzecz do oceny czy rzeczywiście w chwili zakupu produkt mógł być wadliwy i w celu ustalenia prawdopodobnej przyczyną usterki. Klient może reklamować produkt korzystając z uprawnień rękojmianych i gwarancyjnych, przy czym uprawnienia gwarancyjne może realizować wobec gwaranta (zazwyczaj producenta rzeczy), a wobec sprzedawcy uprawnienia z rękojmi przysługują jeśli okaże się, że produkt jest niezgodny z umową tzn. już w chwili sprzedaży miał np. wadę fizyczną, która ujawniła się w trakcie użytkowania. Po zgłoszeniu reklamacji przez klienta jest 14 dni na jej rozpatrzenie, a po tym czasie uznaje się, że reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. Sytuacja będzie nieco inna, jeśli nabywcą produktu był przedsiębiorca, a nie konsument. W razie potrzeby zapraszam do kontaktu. Chętnie pomogę. Pozdrawiam, Adwokat Julita Bylicka www.kancelariadlabiznesu.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.