Porada w sprawie towaru niezgodnego z umową.

Pytanie z dnia 04 lipca

Chciałbym się zapytać czy mógłbyś mi pomóc?
Otóż popsuła mi się maszyna jaką kupiłem rok temu. Niestety, ale szorowarka, popsuła zaraz po gwarancji. Handlowcy z firmy X zapewniali, a wręcz gwarantowali, że maszyny od nich po leasingowe są jak nowe, tzn. gruntownie remontowane, wymieniane części, sprawdzane i certyfikowane, a zostaje tylko stara obudowa. Przy takich warunkach kupiłem używaną maszynę po leasingową z nowymi częściami z gwarancją na 6 miesięcy. Nie otrzymałem żadnej propozycji możliwości przedłużenia gwarancji - niestety. Maszyna kupiona w 07.2023, natomiast po nie całym roku okazało się, że zepsuł się główny panel elektroniczny wewnątrz maszyny- Brak uszkodzeń mechanicznych. Maszyna od 12.2023 była garażowana, nie używana i podczas tego postoju jak chciałem ją przewieźć w maju/czerwcu, nie włączyła się. Obecnie od X otrzymałem ofertę pogwarancyjną na ok. 6500 zł netto, gdzie uważam, że to nie możliwe, że przy nie całym roku, a nawet pół roku użytkowania okazjonalnie maszyny uszkodzeniu uległa wewnętrzna część.
Maszyna kosztowała 37.000 netto, kupiona po leasingowa i po naprawie przez producenta (X)- obecnie stoi w serwisie X. Nie zgadzam się na wydatek z pkt. 2.

Prześlę dokumenty jakie posiadam, aby się dowiedzieć chociaż czy mogę się z nimi spierać o sprzedanie maszyny z wadą ukrytą, ponieważ mam dość oszustów na rynku, jak postępują ludzie z innymi, aby tylko wyciągnąć i naciągnąć na koszty.
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, czy jest sens z nimi walczyć lub chociaż telefon zwrotny, gdzie mógłbym to zgłosić lub do kogo udać się o poradę.

Pozdrawiam,
Rafał

dzien dobry, chetnie Panu pomogę, proszę o przesłanie na email: kancelaria@janiszewska.eu umowy , faktury oraz korespondencji jaka miała miejsce odnośnie gwarancji i wczesniejszych napraw. radca prawny D. Janiszewska

Odpowiedź nr 1 z dnia 4 lipca 2024 13:33 Zmodyfikowano dnia: 4 lipca 2024 13:33 Obejrzało: 64 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry, Z przedstawionego opisu wynika, że można by rozważyć dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne maszyny. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat. W celu szczegółowej analizy sytuacji, niezbędne jest dokładne zapoznanie się z wszelką dokumentacja związaną z maszyną. Pozdrawiam, Adwokat Magdalena Biedrzycka

Odpowiedź nr 2 z dnia 16 lipca 2024 09:30 Zmodyfikowano dnia: 16 lipca 2024 09:30 Obejrzało: 53 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.