Porada w sprawie towaru niezgodnego z umową.
Pytanie z dnia 04 lipca
Chciałbym się zapytać czy mógłbyś mi pomóc?
Otóż popsuła mi się maszyna jaką kupiłem rok temu. Niestety, ale szorowarka, popsuła zaraz po gwarancji. Handlowcy z firmy X zapewniali, a wręcz gwarantowali, że maszyny od nich po leasingowe są jak nowe, tzn. gruntownie remontowane, wymieniane części, sprawdzane i certyfikowane, a zostaje tylko stara obudowa. Przy takich warunkach kupiłem używaną maszynę po leasingową z nowymi częściami z gwarancją na 6 miesięcy. Nie otrzymałem żadnej propozycji możliwości przedłużenia gwarancji - niestety. Maszyna kupiona w 07.2023, natomiast po nie całym roku okazało się, że zepsuł się główny panel elektroniczny wewnątrz maszyny- Brak uszkodzeń mechanicznych. Maszyna od 12.2023 była garażowana, nie używana i podczas tego postoju jak chciałem ją przewieźć w maju/czerwcu, nie włączyła się. Obecnie od X otrzymałem ofertę pogwarancyjną na ok. 6500 zł netto, gdzie uważam, że to nie możliwe, że przy nie całym roku, a nawet pół roku użytkowania okazjonalnie maszyny uszkodzeniu uległa wewnętrzna część.
Maszyna kosztowała 37.000 netto, kupiona po leasingowa i po naprawie przez producenta (X)- obecnie stoi w serwisie X. Nie zgadzam się na wydatek z pkt. 2.
Prześlę dokumenty jakie posiadam, aby się dowiedzieć chociaż czy mogę się z nimi spierać o sprzedanie maszyny z wadą ukrytą, ponieważ mam dość oszustów na rynku, jak postępują ludzie z innymi, aby tylko wyciągnąć i naciągnąć na koszty.
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź, czy jest sens z nimi walczyć lub chociaż telefon zwrotny, gdzie mógłbym to zgłosić lub do kogo udać się o poradę.
Pozdrawiam,
Rafał
Danuta Janiszewska Radca prawny (Od 2011)
Kancelaria Radcy Prawnego Danuta Janiszewska
Komandorska, 69, 80-299 Gdańsk
dzien dobry, chetnie Panu pomogę, proszę o przesłanie na email: kancelaria@janiszewska.eu umowy , faktury oraz korespondencji jaka miała miejsce odnośnie gwarancji i wczesniejszych napraw. radca prawny D. Janiszewska
Podziękowałeś prawnikowi
Magdalena Biedrzycka Adwokat (Od 2017)
Biznesteka Prawna Kancelaria Adwokacka Magdalena Biedrzycka Adwokat
Mokotowska 46a lok. 2, 00-543 Warszawa
Dzień dobry, Z przedstawionego opisu wynika, że można by rozważyć dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne maszyny. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat. W celu szczegółowej analizy sytuacji, niezbędne jest dokładne zapoznanie się z wszelką dokumentacja związaną z maszyną. Pozdrawiam, Adwokat Magdalena Biedrzycka
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.