Porada w sprawie wykupu mieszkania od gminy.

Pytanie z dnia 04 września 2022

Mieszkam w budynku dwulokalowy stanowiącym zasób Gminy złożyliśmy w jednym czasie z sasiadem wnioski o wykup całego budynku ( dwa lokale). W chwili obecnej otrzymaliśmy odpowiedź ze procedura wykupu wymaga wykonania inwentaryzacji archtektoniczno budowlanej jednak nie wiadomo kiedy to nastąpi. Gmina zasłania się środkami finansowych. Wiec równie dobrze może to być za rok,dwa, czy dalej My jako najemcy jesteśmy w stanie pokryc koszty wykonania inwentaryzacji tylko czy jest taka możliwość prawna. Czytałam różne przepisy i nie zamlazlam nic co by tego zabraniało. Jedyne co jest obowiązkowe m to to że na obecnym właścicielu ciąży wykonanie inwentaryzacji jednak żaden przepis nie stanowi ze za wykonanie inwentaryzacji ronównież musi zapłacić obcny właściciel czyli Gmina w tym przypadku Gmina łódź. Będę bardzo wdzięczna za podpowiedz co zrobić w takiej sytuacji by przyspieszyc proces wykup lokali w małej kamienicy.
Z góry dziękuję
Anna

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.