Porada w sprawie zablokowanego konta bankowego.
Pytanie z dnia 08 grudnia 2021
Witam
02.12 zablokowali mi konto bankowe i kartę. Dzwoniłam na infolinie w celu dokładnych informacji i uzyskałam,ze muszę zrobić zwrot środków na numer konta z którego dostalam pieniądze ,ponieważ stwierdzili podejrzaną transakcje bo tam gdzie moje dane były innej osoby. Byłam w banku zaplacilam pieniądze Pani na infolinii zapewniła ,ze te które wplacilam zostaną bezpośrednio zwrócone i podspisywalam deklaracje o dalej sytuacji wyjaśniająca. Następnego dnia zadzownilam kiedy odblokuja to Pani powiedziała ,ze jeszcze za 2 muszę zrobić zwroty. Poszlam wczoraj kasy nieczynne i Panie nie mają dostepu do systemu żeby podać dokladnych adresatów. Dzisiaj dowiedzialam się ,ze moja sprawa trafiła do prokuratury. Minęły 72 h więc zgodnie z zasadami tak się stało. Czekam na pismo. Znajomy ,ktory jest w Niemczech przelał pieniądze z konta kolegi na moje. Może wszystko potwierdzić ja te pieniądze wypłaciłam gdy ich potrzebował. Jak udowodnić swoją niewinność. Bardzo proszę o pomoc
Michał Mikołajczak Radca prawny (Od 2009)
Kancelaria Radcy Prawnego Michał Mikołajczak
Dąbrowskiego 77A, V Piętro, 60-529 Poznań
Dzień dobry, w przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa, środki na rachunku bankowym mogą zostać zablokowane przez bank na 72 godziny (art. 106a ust. 3 i 4 Prawa bankowego). Po upływie tego terminu, ich dalsze blokowanie może się odbywać jedynie na podstawie postanowienia prokuratora, na które może Pani złożyć zażalenie (art. 106a ust. 6 i 7 Prawa bankowego). Jeżeli nie otrzymała Pani postanowienia prokuratora, to musiałaby Pani zwrócić się o odpowiednią informację do banku (podanie sygnatury sprawy oraz danych odpowiedniej prokuratury). W zażaleniu należałoby przywołać okoliczności faktyczne przemawiające za koniecznością uchylenia blokady.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.