Porada w sprawie zajęcia komorniczego za alimenty.

Pytanie z dnia 27 kwietnia 2023

Witam. Od prawie roku mam zasądzonego komornika, który zablokował mi konto w banku na poczet niepłaconych alimentów. Od tamtej pory regularnie wpłacałem na to konto kwoty zasądzonych alimentów + dodatkowe środki aby pozbyć się zadłużenie. Kilka dni temu dowiedziałem się, że komornik nie pobierał z tego konta żadnych pieniędzy i nie przekazywał ich dzieciom, które zgłosiły to na policję. Komornik przez ten czas nie poifnormował mnie o tym, że nie pobierał żadnych środków i ich nie przekazywał. W banku powiedziano mi, że konto nie zostało odblokowane przez syndyka (miałem ogłoszoną upadłość konsumencką, ale zadłużenie z tym związane spłaciłem dawno temu) przez co środków nie można automatycznie pobrać. Jak w związku z tym wybrnąć z tej sytuacji, aby nie płacić odsetek za nieściągane z konta alimenty? Czy można w związku z tym złożyć skargę i na syndyka (za brak zgłoszenia do banku o zakończeniu upadłości) i na komornika (za brak informacji o tym, że nie ściąga alimentów)?

Dzień dobry Tak, w tej sytuacji możesz złożyć skargę na obie osoby, czyli na syndyka i komornika. W przypadku syndyka, skarga może dotyczyć braku zgłoszenia do banku o zakończeniu upadłości, co powinno być wykonane w celu umożliwienia pobierania środków z konta. W przypadku komornika, skarga może dotyczyć braku informacji o tym, że nie ściąga alimentów, co jest niezgodne z jego obowiązkami i powinno być powiadamiane o tym osoby zobowiązane do ich płacenia. Jeśli masz poważne zastrzeżenia co do działania tych osób, powinieneś złożyć skargę w odpowiednim miejscu, takim jak sąd lub prokuratura. Warto też skonsultować się z prawnikiem, aby uzyskać poradę dotyczącą konkretnej sytuacji i uzyskać informacje na temat twoich praw i obowiązków. Ponadto, warto skontaktować się z bankiem i zwrócić się o pomoc w rozwiązaniu tej sytuacji. Bank może pomóc ci w uzyskaniu informacji na temat stanu konta i sposobów jego odblokowania. Możesz też poprosić bank o wystawienie zaświadczenia potwierdzającego wpłaty, co może być pomocne w rozwiązaniu sporu. Możemy wskazać Ci właściwego prawnika, jeśli zdecydujesz się na dalszą pomoc prawną. Pozdrawiamy

Odpowiedź nr 1 z dnia 28 kwietnia 2023 16:34 Zmodyfikowano dnia: 28 kwietnia 2023 16:34 Obejrzało: 112 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.