Praca a koronawirus,

Pytanie z dnia 26 marca 2020

Dzień dobry,
Jestem z zawodu masażystką. 10 lutego wyjechałam do pracy do hotelu w Hiszpanii przez Polską firmę, która jest partnerem biznesowym niemieckiego biura turystycznego. Moim zadaniem było wykonywanie masaży turystom przyjeżdżającym z Niemiec. Kiedy epidemia dotknęła różnych krajów świata ( w tym własnie Hiszpanii), nasza grupa otrzymała informacje od naszego pracodawcy abyśmy dalej wykonywali zaplanowane zabiegi. Dostaliśmy również drogą mailową zalecenia abyśmy nie używali rękawiczek ochronnych oraz maseczek na twarz, ponieważ jak stwierdził nasz pracodawca zgodnie z zaleceniami WHO, wirusy utrzymują się w powietrzu, na przedmiotach, gumie, plastiku do 9 dni. Zalecono nam nie panikowanie oraz zachowanie zdrowego rozsądku tym samym narażając nas oraz naszych klientów na bezpośrednie narażenie utraty zdrowia lub życia w momencie panującej pandemii. Kilka osób z mojej grupy, z którą pracowałam są alergikami, więc są osobami z podwyższonej grupy ryzyka. Pracę udało nam się zakończyć dopiero 16 marca. Czy w takim przypadku firma działała słusznie? Czy mogę podjąć walkę z firmą i jakie są szanse na zakończenie sprawy na moją korzyść? Proszę o pomoc.

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.