Pytanie z dnia 11 września 2017

Pracuję w firmie zatrudniającej na umowę o pracę 4 osoby. Od dnia 01.08. przebywam na zwolnieniu lekarskim. Zgodnie z umową o pracę oraz załącznikiem do umowy, który określa warunki pracy, wypłata wynagrodzenia jest realizowana do 10tego dnia kolejnego miesiąca przelewem na konto bankowe pracownika. Ponieważ w tym miesiącu 10ty przypadał na niedzielę, w piątek 8 września wysłałam do pracodawcy email z zapytaniem, czy wypłata zostanie zrealizowana w dniu dzisiejszym, czy 11 września. Była to dla mnie istotna informacja, gdyż na 11 września przypadało obciążenie mojego rachunku bankowego ratą kredytu hipotecznego. Od pracodawcy otrzymałam wiadomość zwrotną po godz. 17:00, że w tym miesiącu wypłata nastąpi gotówką i abym określiła dzień i godzinę w kolejnym tygodniu, kiedy mogę ją odebrać.
Poinformowałam pracodawcę, iż dla mnie wypłata przelewem jest kluczowa, gdyż otrzymywanie jej przelewem znajduje się w warunkach konta bankowego jakie posiadam. Powołałam się również, na zapisy z naszej umowy o pracę, które przewidują jedynie wypłatę wynagrodzenia przelewem. Pracodawca upiera się jednak, że powinnam ją odebrać w gotówce.

Czy w opisanej sytuacji pracodawca może zmusić mnie do odebrania wypłaty w gotówce. Co w przypadku, gdy odmówię jej odebrania w tej formie i będę czekać na przelew?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.