Pytanie z dnia 03 listopada 2016
Pracuję w zakładzie pracy chronionej. Nie mamy prawnika. Szef polecił mi rozpatrzeć sprawę zmniejszenia opłaty za m2 terenu pod parking, który jest dzierżawiony przez nasz zakład od jednostki organizacyjnej urzędu miasta. Czy w tej sprawie powinnam skierować wniosek do Rady Miasta czy też do Prezydenta Miasta?
Przemysław Sobusik Radca prawny (Od 2014)
Kancelaria Radcy Prawnego Przemysław Sobusik
Towarowa 30, 42-400 Zawiercie
Dzień dobry. Umowa zawarta została z jednostką organizacyjną, zapewne budżetową gminy, czyli de facto z gminą. Jednakże, biorąc pod uwagę prawdopodobny zakres zadań tej jednostki i posiadane upoważnienia i pełnomocnictwa jej dyrektora, to zmiana umowy dzierżawy także wchodzi w jego kompetencje, skoro to on podpisał ze strony gminy umowę dzierżawy. Należy zatem skierować wniosek do jednostki organizacyjnej gminy. Proszę także sprawdzić odpowiednie zarządzenie organu wykonawczego gminy nt. minimalnych stawek dzierżawy, czy Państwa obecna stawka nie jest już stawką minimalną bądź proponowana stawka nie będzie poniżej stawki minimalnej. Z poważaniem.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.