Prawa konsumenta, zasady reklamacji, odstąpienie od umowy
Pytanie z dnia 21 stycznia 2019
Dzień dobry,
Dnia 21 listopada 2018 r. złożyłam już drugą reklamację na laptopa. Domagałam się w złożonej reklamacji zwrotu gotówki, ponieważ laptop był zakupiony w 23 lipca 2018r. i już drugi raz zepsuło się to samo. Nie będę tu wchodzić w szczegóły co konkretnie. Chciałabym uzyskać porady, w związku z nie otrzymaniem żadnej decyzji reklamacyjnej ani na maila ani telefonicznie nikt wciagu 47 dni nie poinformował mnie o decyzji reklamacyjnej, dopiero ja 07 stycznia 2019 r. zadzwoniłam na infolinię, nie mieli dla mnie żadnej informacji, Pani poinformowała, że jeszcze nie ma decyzji. Poiedziałam Pani, że decyzja powinna być już dawno temu i domagam się w takim razie tak jak w złożonej reklamacji zwrotu gotówki. Dopiero 14 stycznia zadzwonił do mnie konsultant telefoniczny z informacją, że reklamacja jest odrzucona i nie zasadna. Czy zgodnie z art.8 ust. 3, (która mówi o poinformowaniu konsumenta w terminu 14 dni o decyzji reklamacyjnej) nie poinformowanie mnie w tym terminie nie powinno skutkować powstaniem korzystnej sytuacji po stronie konsumenta? Złożoną reklamację powinno uznać się za uwzględnioną w zakresie zawartego w niej mojego żądania, które przedsiębiorca jest obowiązany spełnić. Czy to prawda? Oczywiście, że konsultant powiedział, że mogę złożyć odwołanie od decyzji reklamacyjnej i tak zrobię, tylko mogę prosić o pomoc z Państwa strony czym mogę dokładnie się podpierać w odwołaniu? Co mogę napisać?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie,
Karolina
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, wszystko zależy od treści Pani reklamacji i tego czy była złożona w ramach rękojmi czy gwarancji. Ponadto nie bardzo wiem o art. 8 jakiej ustawy Pani wspomina, gdyż kwestie milczącego uznania roszczeń konsumenta są uregulowane w przepisach o wyższej numeracji. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.