prawa konsumenta,sprzedaż przez internet,
Pytanie z dnia 03 lipca 2019
Prowadzę firmę sprzedającą biokominki. Klient dokonał zakupu przez allegro. Dostał biokominek, który zamontował i zaczął używać. W wyniku wady w samym palniku, który posiada certyfikat TUV ogień nie gaśnie po zamknięciu zasuwy. Zaproponowałm niezwłoczną wymianę na nowy palnik, który się poprostu wyjmuje i wkłada bez montażu. Klient chciał zwrócić cały biokominek, bo uważa że kolor biały nie jest białym, tylko ecru i przez to towar nie jest zgodny z opisem. Zgodziłam się na zwrot paletowy, bo tak był wysłany biokominek, na mój koszt ze zwrotem całej wpłaconej kwoty. Klient jednak nie ma palety i pudełka i nie ma ochoty pakować biokominka. Zarządał wymiany na czarny lub szary na co ja się nie zgadzam, bo nie chcę miec więcej problemów z kolorem. Jestem zastraszana, obrażana i poniżana smsami w godzinach nocnych. Kolor to nie jest wada ukryta. Montaż i używanie powinno być zgodą na wygląd towaru. W mojej ocenie mogłam zaproponować samą wymianę palnika na sprawny, jednak poszłam krok dalej i proponuję zwrot całości.Czy mam w takim wypadku prawo rządać przygotowania towaru do odesłania (za transport płacę ja)? Czy mam prawo nie zgadzać się na wymianę na inny kolor? Jeśli odpowiedź na dwa pytania brzmi tak, to jaki jest koszt usługi kontaktu prawnika w tej sprawie z klientem?
Marcin Bagiński Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Bagiński
Jęczmienna 10/8, 53-507 Wrocław
Szanowna Pani, W przedstawionym opisie stanu faktycznego brak jest informacji istotnych dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytania. Nasza kancelaria specjalizuje się w obsłudze prawnej przedsiębiorców we Wrocławiu. Zapraszam do kontaktu celem uzupełnienia informacji i uzyskania porady w tej sprawie. Marcin Bagiński radca prawny +48 607 033 315 www.radcabaginski.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Piotr Stosio Radca prawny (Od 2018)
Kancelaria Radcy Prawnego Piotr Stosio
Aleja Prymasa Tysiąclecia 145/149 lok. 95, 01-424 Warszawa
Dzień dobry. Czy klient zażądał w końcu zwrotu czy wymiany towaru? Pozdrawiam, Piotr Stosio.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.