prawo do odstąpienia od umowy kupna,towar uszkodzony
Pytanie z dnia 24 maja 2019
Witam,
mam taki problem, mianowicie zakupiłem od sprzedawcy laptop, przyszedł do mnie uszkodzony (nie działa odłączony od zasilania, bateria nie trzyma energii), nie wiem czy sprzedawca wysłał uszkodzony czy uszkodził się podczas wysyłki (laptop nie był opakowany, żadnych gąbek itp, samo pudełko zaklejone taśmą, więc całkiem prawdopodobne było uszkodzenie podczas wysyłki). Czy mogę w takiej sytuacji skorzystać z odstąpienia od umowy 14 dni i dostać z powrotem pełną wartość produktu czy sprawa jest bardziej skomplikowana i sprzedawca będzie robił problemy z przyjęciem towaru. I jeszcze jedno pytanie. Czy podawać przyczynę zwrotu, jest ona potrzebna w tym wypadku czy nie ? Pytam się gdyż słyszałem o sytuacji gdy sprzedawca twierdził że klient powinien oddać towar do gwarancji, a nie skorzystać ze zwrotu. Więc nie podawanie przyczyny mogło by mi zaoszczędzić takich problemów. Pytanie może trywialne, ale nigdy nie dokonywałem zwrotu i nie mam doświadczenia w tej dziedzinie.
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, czy laptop kupił Pan jako konsument ? Czy zgłosił Pan od razu, że sprzęt nie działa ? Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.