Prawo konsumenta do zwrotu towaru w klepie inernetowym.
Pytanie z dnia 17 stycznia 2023
Witam.
Mam problem ze sklepem internetowym który nie chce przyjąć zwrotu tłumacząc się przekroczonym terminem. Jest to sukienka.
Rzecz otrzymałam 13 grudnia. 25 grudnia złożyłam odstąpienie od umowy - zmieściłam się więc w 14 dniowym prawie do odstąpienia od umowy. 7 stycznia odeslalam sukienkę - czyli również zmieściłam się w terminie ponieważ mam 14 dni na odesłanie. Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem"
Sklep twierdzi że liczy się dzień w którym oni otrzymają przesyłkę, a nie dzień kiedy odeslalam przesyłkę. Kto ma rację?
Michał Mikołajczak Radca prawny (Od 2009)
Kancelaria Radcy Prawnego Michał Mikołajczak
Dąbrowskiego 77A, V Piętro, 60-529 Poznań
Dzień dobry, racja leży po Pani stronie. Do zachowania terminu 14 dni wynikającego z ustawy wystarczy odesłanie zamówionego towaru (a nie jego odbiór przez sklep). Pozdrawiam
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Sklep nie ma tutaj racji. Dla zachowania tego uprawnienia liczy się bowiem moment nadania przesyłki. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.