Prawo konsumenta do zwrotu towaru w klepie inernetowym.

Pytanie z dnia 17 stycznia 2023

Witam.
Mam problem ze sklepem internetowym który nie chce przyjąć zwrotu tłumacząc się przekroczonym terminem. Jest to sukienka.
Rzecz otrzymałam 13 grudnia. 25 grudnia złożyłam odstąpienie od umowy - zmieściłam się więc w 14 dniowym prawie do odstąpienia od umowy. 7 stycznia odeslalam sukienkę - czyli również zmieściłam się w terminie ponieważ mam 14 dni na odesłanie. Art. 34. 1. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem"
Sklep twierdzi że liczy się dzień w którym oni otrzymają przesyłkę, a nie dzień kiedy odeslalam przesyłkę. Kto ma rację?

Dzień dobry, racja leży po Pani stronie. Do zachowania terminu 14 dni wynikającego z ustawy wystarczy odesłanie zamówionego towaru (a nie jego odbiór przez sklep). Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 stycznia 2023 10:23 Zmodyfikowano dnia: 18 stycznia 2023 10:23 Obejrzało: 138 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Dzień dobry. Sklep nie ma tutaj racji. Dla zachowania tego uprawnienia liczy się bowiem moment nadania przesyłki. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-225-208

Odpowiedź nr 2 z dnia 18 stycznia 2023 13:20 Zmodyfikowano dnia: 18 stycznia 2023 13:20 Obejrzało: 137 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.