Prawo pracy.

Pytanie z dnia 18 listopada 2020

Dzień dobry.
Zwracam się do państwa z problemem z dziedziny Prawa Pracy.
A więc żona jest zatrudniona na umowę o pracę na czas określony (20.08.2020r. – 19.02.2021r.) W sklepie monopolowym.
W umowie jest zapisana stawka za pracę jako obecnie obowiązującą płaca minimalna, a pracownika obowiązuje 8h doba i przeciętnie 40h tygodniowa norma pracy, przy zachowaniu 5 dniowego tyg. pracy a okres rozliczeniowy wynosi 4 miesiące.
A więc tak. Od kiedy żona się przyjęła i szkoliła ( od 08 LIPCA ) do momentu podpisania umowy ( 20 SIERPIEŃ) pracowała „na czarno” za 13zł / h. Obecnie przepracowuje wszystkie dni od poniedziałku do piątku po 8h oraz wszystkie soboty również po 8h. Gdy ma 1 zm. a przypada handlowa niedziela to pracuje - 10h. Sklep jest czynny od 07 do 23 i pracują tam tylko we dwie czyli 1 i 2 zm. Wynagrodzenie otrzymuje - 1920zł za ustawowy czas pracy a wszystkie nadgodziny w sobotę i niedzielę liczy po 13zł / h – nie uwzględnione w osiąganym wynagrodzeniu, czyli nie opodatkowanie. Dodatkowo wynagrodzenie wypłacane jest do ręki i nigdzie nie odnotowane żadnym potwierdzeniem przyjęcia. Ktoś podejmie się takiej sprawy?

Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników


Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.