Problem z firmą kurierską.
Pytanie z dnia 10 marca 2021
Dzień dobry. Mam problem z firmą kurierską. Jakiś czas temu wysłałam za ich pośrednictwem paczkę. W specjalnym formularzu na ich stronie internetowej podałam zgodnie z prawdą parametry paczki, wymiary i wagę. Po jakimś czasie dostałam od sendit.pl korektę faktury i wiadomość, w której informują mnie, że podczas weryfikacji paczki stwierdzili niezgodności i mam dopłacic pieniądze.
W wiadomości otrzymałam informację, że przesyłka została sklasyfikowana jako niestandardowa. Nie dostałam żadnego protokołu z tego rzekomego sprawdzania mojej paczki, żadnej dokumentacji, żadnych konkretnych informacji na jakiej podstawie stwierdzono, że paczka jest niestandardowa. Swoją drogą ta paczka była standardowa. Była o kształcie prostopadłościanu, opakowana w szary papier, porządnie oklejona taśmą i papierem. W środku wszystko było umieszczone stabilnie. Nic się nie przemieszczało.
Teraz firma rząda ode mnie dopłaty za przesyłkę niestandardową. Tylko, że wg regulaminu sendit.pl jak również dpd, które dostarczało paczkę, nie ma mowy o tym, że paczka, taka jak ta, którą wysyłałam jest paczką niestandardową. W ich regulaminach są zupełnie inne definicje przesyłek niestandardowych, i z racji tego, że nie dostałam żadnego protokołu ze sprawdzania paczki, nie wiem dlaczego została zaliczona do przesyłek niestandardowych. Na wiadomości z rządaniem takiego protokołu sendit odpowiada tylko, że mogę złożyć reklamację. Mało tego, taką reklamację mogę złożyć dopiero po opłaceniu tej nowej faktury. To jest dla mnie kompletny absurd i próba wyłudzrnia pieniędzy. Sendid już oddał moją sprawę do filmy windykacyjnej. Co jakiś czas otrzymuję od tej firmy windykacyjnej smsy, emaile przypominające o spłacie rzekomego długu. Dla mnie to już podchodzi pod nękanie i zastraszanie.
Dodam, że po lekturze wielu forów internetowych i wielu komentarzy osób, które miały ten sam problem z firmą sendit.pl nie zamierzam płacić za to. Wielu ludzi skarżyło się, że po opłaceniu rzekomych długów i dopiero wtedy rozpoczętym procesie reklamacyjnym firma sendit.pl odrzucała te reklamacje i ludzie nie odzyskiwali swoich pieniędzy.
Nie mam zamiaru pozwolić takiej nierzetelnej firmie żerować na mnie. Dlatego dopóki nie dostanę od nich protokołu z wyjaśnieniem i dokumentacją na jakich podstawach stwierdzoni niestandard przesylki nie zapłacę rządanych przez nich pieniędzy.
Bardzo proszę o poradę jak uzyskać taki protokół i co zrobić w tej sprawie
Pozdrawiam, Julia
Tutaj pojawią się odpowiedzi od prawników
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.