Proces reklamacji zakupionego towaru.
Pytanie z dnia 13 października 2020
Dzień dobry,
chciałabym zasięgnąć porady prawnej dotyczącej reklamacji.
Sprzedajemy biżuterię wykonaną ze srebra pozłacanego - wykonaną w podstawie ze srebra pr.925, na które nanoszona jest warstwa pozłoty (poprzez zanurzenie w specjalnym płynie). Złocenie to powłoka galwaniczna, która jest ścieralna, a jej trwałość zależy od wielu czynników m.in częstotliwości i sposobu użytkowania, przechowywania, odpowiedniej pielęgnacji biżuterii itd.
Cena takiej biżuterii jest kilkaset złotych niższa od takiej samej biżuterii wykonanej w całości ze złota. Jest to zatem tańsza alternatywa, natomiast efekt złocenia nie utrzymuje się na zawsze i trzeba mieć na uwadze, że złocenie wymaga co jakiś czas odświeżenia, gdyż ulega naturalnemu starciu / zużyciu (tak jak np. makijaż permanentny, czy manicure hybrydowy). Nie da się wykonać pozłocenia w taki sposób, aby się nie ścierało. Po starciu złocenia pod spodem znajduje się dalej wyrób wykonany ze srebra. Na stronie naszego sklepu jest jasna informacja, że biżuteria wykonana jest ze srebra pozłacanego.
W jaki sposób możemy zabezpieczyć się przed ewentualnymi reklamacjami / roszczeniami klientów dot. ścierania się złotej warstwy.
Czy powinniśmy zawrzeć w regulaminie sklepu informację o tym, że złocenie ulega naturalnemu ścieraniu i nie podlega reklamacji?
Marcin Kozłowski Radca prawny (Od 2019)
Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Kozłowski
Al. Kościuszki 59/61 lok. 205, 90-514 Łódź
Dzień dobry. W regulaminie sklepu (internetowego) powinny znaleźć się takie informacje, o których Pani napisała. Warto też informować klientów o tym podczas zakupu, jeżeli prowadzą Państwo sprzedaż stacjonarną. Najlepiej, żeby to podpisali. Zapraszam do kontaktu, m.kozlowski@ewslegal.pl, 531 374 466, radca prawny Marcin Kozłowski.
Podziękowałeś prawnikowi
Tomasz R. Weigt Adwokat (Od 1997)
Kancelaria Adwokacka Adwokat Tomasz R. Weigt
Daszyńskiego 12/1, 59-700 Bolesławiec
Dzień dobry. Tak, zawarcie tak sformułowanej informacji w regulaminie sklepu może stanowić jedną z form zabezpieczenia się przed roszczeniami ewentualnych niezadowolonych klientów. Dobrym pomysłem może okazać się także zawarcie rzeczonej informacji już w ofercie sklepu np. na stronie internetowej sklepu. Wtedy nie będzie żadnych wątpliwości, że klient został poinformowany o wszystkich właściwościach kupowanego produktu. Pozdrawiam. Adw. Tomasz R. Weigt, tel. 601-563-996
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.