Pytanie z dnia 25 listopada 2018

Proszę o pomoc w następującej kwestii.
Sprawa dotyczy reklamacji kostki brukowej. 24.07.2017r. pisemnie została zareklamowana kostka brukowa z uwagi na pojawiające się na kostce przebarwienia koloru rudo-brązowego, wygląda jakby w kostce znajdował się kawałek metalu który reaguje pod wpływem wody i innych warunków atmosferycznych.(zakupiona kostka jest szara i żółta) Ponadto kostka różnie nasiąka wodą, są miejsca gdzie potrzebuje bardzo dużo czasu żeby wyschnąć, nie wspomnę już o białym nalocie który po zimie, zgodnie z obietnicami sprzedawcy miał zniknąc. Po złożonej reklamacji dwukrotnie odwiedzili nas eksperci aby oszacować czy rzeczywiście opis reklamacji jest zgodny ze stanem faktycznym....i cisza. 21.09.2017r. otrzymaliśmy pismo iż w związku że problem może mieć charakter postępujący oględziny przesunięto do wiosny 2018r. Nikt się do nas nie odezwał, więc w czerwcu wykonaliśmy telefon w w/w sprawie. W końcu 10.08.2018r. zjawił się Pan, który bez żadnych specyficznych narzędzi czy pomiarów na oko oszacował straty. Chciałam zaznaczyć iż nie daliśmy się mu zbyć i zarządaliśmy zwrotu gotówki za całą kostkę bądź przywiezienia nowej kostki. Mamy 25.11.2018r. i nadal nikt się nie odezwał. Czy w związku z brakiem reakcji ze strony przedstawiciela można uznać że sprawa rostrzygnęła się na naszą korzyść i możemy żądać np. zwrotu gotówki...bądź też proszę o pomoc jakie należy wykonać kroki aby reklamacja zakończyła się po naszej myśli. Dziękuję

Dzień dobry, aby można było ocenić Państwa sytuację, trzeba się zapoznać z całą Państwa korespondencją, mającą związek z tą sprawą, w tym przede wszystkim z Państwa pisemnymi reklamacjami. Pozdrawiam, adwokat Bernadetta Parusińska- Ulewicz adwokat@kancelariaulewicz.pl

Odpowiedź nr 1 z dnia 26 listopada 2018 14:06 Zmodyfikowano dnia: 26 listopada 2018 14:06 Obejrzało: 380 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

To jest sprzedaż, więc roszczenie przedawnia się po 2 latach. Proszę wezwać firmę do zapłaty za kostkę pod rygorem skierowania sprawy do sądu.

Odpowiedź nr 2 z dnia 26 listopada 2018 21:48 Zmodyfikowano dnia: 26 listopada 2018 21:48 Obejrzało: 377 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, że macie Państwo rację - można zapewne skorzystać z uprawnień przysługujących w ramach rękojmi za wady kostki brukowej. Niemniej by dokładnie zanalizować sprawę trzeba by było zapoznać z całością posiadanej dokumentacji. Zgodnie z art. 568 § 1 kc: Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat (..) od dnia wydania rzeczy kupującemu - kiedy zatem nastąpiło wydanie kostki ?

Odpowiedź nr 3 z dnia 27 listopada 2018 08:59 Zmodyfikowano dnia: 27 listopada 2018 08:59 Obejrzało: 375 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.