Pytanie z dnia 10 października 2022
Proszę o pomoc. Wykupiliśmy wycieczkę w biurze podróży na 12dni, pokój SUPERIOR. Przez 4 pierwsze dni zostaliśmy zakwaterowani w pokoju typu standard bez balkonu. Reklamację złożyliśmy w recepcji hotelowej, u rezydenta, a po przylocie mailowo w biurze podróży. 4-go dnia ok 19:00 otrzymaliśmy pokój SUPERIOR. Reklamacja została uznana jedynie na 500 zł, a koszt wycieczki bez ubezpieczenia wynosił 8.334 zł. Biuro potwierdziło, że nie było balkonu, ale nie mogą stwierdzić, że standard pokoju odbiegał od umowy w zakresie przydzielonego standardu. Co mamy robić dalej w tym przypadku? Pokój był tak mały, ok 15m2 (cały metraż z łazienką i przedpokojem), że mieliśmy trudności w poruszaniu się. Nie mogliśmy nawet rozpakować walizek, bo było tylko 5 wieszaków w szafie. Okno 1/1, zasłonięte przez drzewo. Pracownik hotelu poinformował nas, że wina leży po stronie biura podróży, biuro natomiast proponuje jedynie 500 zł zwrotu w ramach polubownego rozwiązania sprawy. Co mamy robić dalej w tym przypadku? Musimy udzielić odpowiedzi.
Filip Majsterek Adwokat
Filip Majsterek Kancelaria Adwokacka
Świętojańska 43/23, 81-391 Gdynia
Dzień dobry, a czy zna Pani/Pan cenę za dobę pokoju, w którym mieszkali Państwo przez pierwsze 4 dni? Pozdrawiam, adwokat Filip Majsterek | +48 606 664 300 | filip.majsterek@adwokatura.pl
Podziękowałeś prawnikowi
Dzień dobry, jeśli według Państwa proponowana przez biuro podróży kwota jest niewystarczająca można zaproponować własną (np. odpowiadającą cenie noclegu w opłaconym standardzie, z którego nie mogliście Państwo przez 4 dni korzystać z uwagi na nieprawidłowe zakwaterowanie); jeśli takie negocjacje z biurem podróży nie przyniosą oczekiwanego rezultatu pozostaje droga sądowa, ale to zawsze dodatkowe koszty i długi czas oczekiwania na rozstrzygnięcie. Pozdrawiam, adwokat Alicja Kociemba.
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.