Pytanie z dnia 26 września 2018

Proszę o poradę - Chciałam się dowiedzieć czy są podstawy prawne na których mogłabym dochodzić odszkodowania od firmy Tax Care za bezpodstawne wysyłanie wiadomości z wezwaniem do uregulowania zadłużenia, przekazane do VINDIX. Przy czym kwota o którą się rozchodzi jakieś 193,00 jest kwotą powstałą przez niekompetencje pracownika, niedotrzymanie umowy i reklamacją płatność ta została zlikwidowana. Pomimo pozytywnego pisma reklamacyjnego otrzymanego w czerwcu 2017 ( cała sytuacja miala miejsce maj/czerwiec 2017) pierwszy raz windykacja odezwała się jesienią 2017 - wówczas przeproszono mnie i zapewniono że zaszła pomyłka, jednak po roku tj. wrzesień 2018 ponownie dostałam sms z windykacji - po kontkacie z TAX CARE otrzymałam ponowne pismo z wyjaśnieniem że to pomyłka. Za niekompetencje, niesłowność oraz wprowadzanie w błąd klienta firmowego chciałabym wejść na drogę sądową z tą firmą. Czy mam podstawy prawne ? Czy jest o co walczyć? Proszę o poradę.

Dzień dobry, odszkodowanie należy się tylko w przypadku, gdy zaistnieje szkoda, a także bezprawne działanie drugiej strony. Moim zdaniem, wysłanie omyłkowego smsa z wiadomością windykacyjną nie wywołało u Pani szkody, ani tym bardziej nie było działaniem bezprawnym. Jeśli jednak poczuła się Pani dotknięta, może Pani wysłać do nich pismo z wezwaniem do zaprzestania windykacji wskazując, że kolejne próby kontaktu mogą być uznane po pierwsze za przestępstwo stalkingu, po drugie za naruszenie Pani dóbr osobistych. Pozdrawiam, adw. Agata Paplińska

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 września 2018 19:58 Zmodyfikowano dnia: 27 września 2018 19:58 Obejrzało: 169 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.