Protokół powypadkowy z samookaleczenia pracownika.

Pytanie z dnia 27 stycznia 2020

Pracownik dokonał samookaleczenia na terenie zakładu pracy i w godzinach pracy.Czy pracodawca ma obowiązek sporzadzenia protokołu powypadkowego, jest inna procedura

Pracodawca ma obowiązek przeprowadzić postępowanie powypadkowe, które powinno dać odpowiedź, czy rzeczywiście pracownik dokonał samookaleczenia, czy też nie. Wedle Kodeksu pracy: " Art. 234 [Obowiązki pracodawcy w związku z wypadkiem przy pracy] § 1. W razie wypadku przy pracy pracodawca jest obowiązany podjąć niezbędne działania eliminujące lub ograniczające zagrożenie, zapewnić udzielenie pierwszej pomocy osobom poszkodowanym i ustalenie w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyn wypadku oraz zastosować odpowiednie środki zapobiegające podobnym wypadkom. § 2. Pracodawca jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić właściwego okręgowego inspektora pracy i prokuratora o śmiertelnym, ciężkim lub zbiorowym wypadku przy pracy oraz o każdym innym wypadku, który wywołał wymienione skutki, mającym związek z pracą, jeżeli może być uznany za wypadek przy pracy. § 3. Pracodawca jest obowiązany prowadzić rejestr wypadków przy pracy. § 3(1). Pracodawca jest obowiązany przechowywać protokół ustalenia okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy wraz z pozostałą dokumentacją powypadkową przez 10 lat. § 4. Koszty związane z ustalaniem okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy ponosi pracodawca." Pozdrawiam

Odpowiedź nr 1 z dnia 27 stycznia 2020 23:42 Zmodyfikowano dnia: 27 stycznia 2020 23:42 Obejrzało: 424 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.