Pytanie z dnia 17 grudnia 2019
Prowadzę działalność gospodarczą (Warsztat samochodowy) i problem polega na tym ze klient zlecił naprawę samochodu w czerwcu 2016roku cena naprawy wyszła dosyć spora ok 6500zł. Po naprawie kontakt z klientem się uciął, w tym roku po ciężkich próbach kontaktu klient się zgłosił i chciał oddawać w ratach po wpłacie jednej raty 500zł kontakt znowu się urwał klient nie odbiera telefonów. Wartość rynkowa teraz samochodu to ok 2000zł i nie wiem co dalej robić.
Samochód nie jest przerejestrowany ani ubezpieczony od 2016 roku, mam tylko dowód rejestracyjny ale jest wypisany na poprzedniego właściciela ale z nim tez nie mam kontaktu.
Marcin Kotarba Radca prawny
Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Kotarba
Św. Gertrudy 18/2, 31-048 Kraków
Najpierw trzeba przeanalizować czy sprawa nie jest przedawniona. Termin przedawnienia przy umowie o dzieło wynosi 2 lata. Trzeba zbadać czy nie nastąpiło w międzyczasie przerwanie biegu przedawnienia. Jeżeli sprawa nie jest przedawniona można złożyć pozew do Sądu o zapłatę (wydanie nakazu zapłaty).
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.