Pytanie z dnia 17 grudnia 2019

Prowadzę działalność gospodarczą (Warsztat samochodowy) i problem polega na tym ze klient zlecił naprawę samochodu w czerwcu 2016roku cena naprawy wyszła dosyć spora ok 6500zł. Po naprawie kontakt z klientem się uciął, w tym roku po ciężkich próbach kontaktu klient się zgłosił i chciał oddawać w ratach po wpłacie jednej raty 500zł kontakt znowu się urwał klient nie odbiera telefonów. Wartość rynkowa teraz samochodu to ok 2000zł i nie wiem co dalej robić.
Samochód nie jest przerejestrowany ani ubezpieczony od 2016 roku, mam tylko dowód rejestracyjny ale jest wypisany na poprzedniego właściciela ale z nim tez nie mam kontaktu.

Najpierw trzeba przeanalizować czy sprawa nie jest przedawniona. Termin przedawnienia przy umowie o dzieło wynosi 2 lata. Trzeba zbadać czy nie nastąpiło w międzyczasie przerwanie biegu przedawnienia. Jeżeli sprawa nie jest przedawniona można złożyć pozew do Sądu o zapłatę (wydanie nakazu zapłaty).

Odpowiedź nr 1 z dnia 18 grudnia 2019 11:27 Zmodyfikowano dnia: 18 grudnia 2019 11:27 Obejrzało: 293 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.