Pytanie z dnia 18 sierpnia 2017

Prowadzę sklep zajmujący się skupem i sprzedażą gier i sprzętu elektronicznego. W czerwcu sprzedałem klientowi używaną konsolę, zaznaczając, że ma on miesiąc na sprawdzenie poprawnego działania sprzętu. Po połtorej miesiąca odebrałem od niego telefon z informacją, że konsola przestała działać (wyświetla się komunikat o nieprawidłowej wentylacji). Sam wiem, że problem ten jest spowodowany często trzymaniem sprzętu w złym miejscu, przez to nie on ma miejsca, żeby odprowadzać ciepło. Przed sprzedażą pokazałem klientowi działanie konsoli. Wszystko uruchamiało się dobrze i nie sprawiało problemu. Dodatkowo używałem jej sam przez jakiś czas i wszystko działało jak należy.
Moje pytanie: czy klient ma prawo ubiegać się o zwrot gotówki? Jakie mamy inne wyjścia?

Dzień dobry, klient zawsze ma takie prawo, ale to Pan- jako sprzedawca w pierwszej kolejności rozstrzyga czy reklamacja jest zasadna czy nie. Jeśli przyczyna awarii nie tkwiła w rzeczy sprzedanej, a została spowodowana niewłaściwym używaniem sprzętu, może Pan odmówić zwrotu pieniędzy, uzasadniając dokładnie swoje stanowisko. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz

Odpowiedź nr 1 z dnia 21 sierpnia 2017 07:50 Zmodyfikowano dnia: 21 sierpnia 2017 07:50 Obejrzało: 296 osób

Czy uznajesz odpowiedź za pomocną?

Nie udało się wysłać odpowiedzi.

Podziękowałeś prawnikowi

Chcę dodać odpowiedź

Jeśli jesteś prawnikiem zaloguj się by odpowiedzieć temu klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.