Pytanie z dnia 18 sierpnia 2017
Prowadzę sklep zajmujący się skupem i sprzedażą gier i sprzętu elektronicznego. W czerwcu sprzedałem klientowi używaną konsolę, zaznaczając, że ma on miesiąc na sprawdzenie poprawnego działania sprzętu. Po połtorej miesiąca odebrałem od niego telefon z informacją, że konsola przestała działać (wyświetla się komunikat o nieprawidłowej wentylacji). Sam wiem, że problem ten jest spowodowany często trzymaniem sprzętu w złym miejscu, przez to nie on ma miejsca, żeby odprowadzać ciepło. Przed sprzedażą pokazałem klientowi działanie konsoli. Wszystko uruchamiało się dobrze i nie sprawiało problemu. Dodatkowo używałem jej sam przez jakiś czas i wszystko działało jak należy.
Moje pytanie: czy klient ma prawo ubiegać się o zwrot gotówki? Jakie mamy inne wyjścia?
Bernadetta Parusińska- Ulewicz Adwokat (Od 2007)
Kancelaria Adwokacka Bernadetta Parusińska- Ulewicz
Gen. Z. Sadowskiego 8/40, 71-213 Szczecin
Dzień dobry, klient zawsze ma takie prawo, ale to Pan- jako sprzedawca w pierwszej kolejności rozstrzyga czy reklamacja jest zasadna czy nie. Jeśli przyczyna awarii nie tkwiła w rzeczy sprzedanej, a została spowodowana niewłaściwym używaniem sprzętu, może Pan odmówić zwrotu pieniędzy, uzasadniając dokładnie swoje stanowisko. Pozdrawiam adwokat Bernadetta Parusińska-Ulewicz
Podziękowałeś prawnikowi
Chcę dodać odpowiedź
Jeśli jesteś prawnikiem
zaloguj się by odpowiedzieć temu
klientowi
Jeśli Ty zadałeś to pytanie, możesz kontynuować kontakt z tym prawnikiem
poprzez e-mail, który od nas otrzymałeś.